Alkoholy
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Prezentace nabízí vymezení pojmu alkoholy, jejich názvosloví, přípravu, vlastnosti a užití. Důraz je kladen na čtení textu s porozuměním a následným řešením úkolů, které si mohou žáci ihned kontrolovat. Učivem prolínají průřezová témata OSV a VDO. Prezentaci je nutno doplnit ukázkou jednotlivých alkoholů a demonstračním pokusem „hoření ethanolu". Doporučuji učivo rozvrhnout do dvou vyučovacích jednotek.
Prezentace nabízí vymezení pojmu alkoholy, jejich názvosloví, přípravu, vlastnosti a užití. Důraz je kladen na čtení textu s porozuměním a následným řešením úkolů, které si mohou žáci ihned kontrolovat. Učivem prolínají průřezová témata OSV a VDO. Prezentaci je nutno doplnit ukázkou jednotlivých alkoholů a demonstračním pokusem „hoření ethanolu". Doporučuji učivo rozvrhnout do dvou vyučovacích jednotek.
alkohol
alkoholové kvašení
denaturovaný alkohol
ethandiol
ethanol
fenol
methanol
propantriol
působení alkoholu na člověka
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Vlastimil Vaněk
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 15. 02. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: prezentace
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Martin Rusek
13.7.2010
Komentář
Vážený pane magistře, dovolte mi vyjádřit se k této prezentaci. Opět se opakuji, líbí se mi Vaše snaha propojovat látku s obrázky z praxe. V případě této prezentace však nebyla tato snaha dovedena do konce. Z glycerinu a ethylenglykolu se v tomto smyslu dalo vytěžit víc. Také cením Váš nápad s textem a následným doplňováním. Nejsem si ovšem jist, jestli by pozornost žáků zůstala dostatečná na oba textem naplněné slidy. Variace na tuto aktivitu by ovšem i v chemiy být užívány.
K této prezentaci mám také poznámky formální. Přechody snímků a zobrazení jednotlivých částí slidů nejsou provedeny precizně, to spíše padá an hlavu recenzentovi. Tato prezentace je pro ostatní učitele v této podobě nepoužitelná, to je škoda Vaší práce. Například text ve slidech s okny "kontrola" není vidět, mnohé se zobrazují tak rychle, že není možné je přečíst apod. Může to být verzí mého PowerPointu, ovšem nepoužívám žádnou novinku, myslím, ež na školách bude verze obdobná.
Poslední oblast, která by podle mého názoru mohla být vylepšena jsou samotné vzorce alkoholů. Bezpodmínečně je zapotřebí doplnit názvosloví propanolu a butandiolu odpovídajícími stereodeskriptory. Chápu Vaši snahu o zjednodušení, avšak žáky je zapotřebí vést zodpovědněji. Také bych navrhoval použití spíše struhturních vzorců, na kterých je zřetelně vidět, jak je -OH skupina navázána na příslušný uhlík.
Celkově, po úpravách, myslím, že se může jednat o velice pěknou učební pomůcku.
K této prezentaci mám také poznámky formální. Přechody snímků a zobrazení jednotlivých částí slidů nejsou provedeny precizně, to spíše padá an hlavu recenzentovi. Tato prezentace je pro ostatní učitele v této podobě nepoužitelná, to je škoda Vaší práce. Například text ve slidech s okny "kontrola" není vidět, mnohé se zobrazují tak rychle, že není možné je přečíst apod. Může to být verzí mého PowerPointu, ovšem nepoužívám žádnou novinku, myslím, ež na školách bude verze obdobná.
Poslední oblast, která by podle mého názoru mohla být vylepšena jsou samotné vzorce alkoholů. Bezpodmínečně je zapotřebí doplnit názvosloví propanolu a butandiolu odpovídajícími stereodeskriptory. Chápu Vaši snahu o zjednodušení, avšak žáky je zapotřebí vést zodpovědněji. Také bych navrhoval použití spíše struhturních vzorců, na kterých je zřetelně vidět, jak je -OH skupina navázána na příslušný uhlík.
Celkově, po úpravách, myslím, že se může jednat o velice pěknou učební pomůcku.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.