Generativní orgány IV – Plod, plodenství
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Generativní orgány IV – Plod, plodenství Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, resp. uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje předchozí učivo o květenstvích. Obsahuje také domácí úkol a odkaz na zadání na webu pro samostatnou práci žáka před následnou hodinou. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Plody, souplodí, plodenství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - uvede různé druhy plodů - objasní pojmy souplodí a plodenství - objasní způsoby rozšiřování plodů Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu a funkci rostlinných orgánů; objasní způsoby rozmnožování rostlin; pozná a pojmenuje významné rostlinné druhy; zhodnotí význam plodů v ekosystému a využití plodů v různých odvětvích lidské činnosti Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let, učivo uvádí základní pojmy o stavbě plodu v návaznosti na učivo ze základní školy Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. Integrace v rámci RVP: Interaktivní cvičení využívá pro motivaci pohádky Integrace se životem žáka: Hospodářské využití plodů ve stravě, krmivo pro živočichy Organizace výuky: - frontální (hromadná výuka) s průběžnou komunikací se žáky - samostatná práce ve dvojicích - výuka ve třídě - jedna vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - skupinová práce, resp. samostatná práce žáka Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu, kontrolní otázek a tři interaktivní cvičení na webu
Generativní orgány IV – Plod, plodenství Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, resp. uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje předchozí učivo o květenstvích. Obsahuje také domácí úkol a odkaz na zadání na webu pro samostatnou práci žáka před následnou hodinou. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Plody, souplodí, plodenství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - uvede různé druhy plodů - objasní pojmy souplodí a plodenství - objasní způsoby rozšiřování plodů Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu a funkci rostlinných orgánů; objasní způsoby rozmnožování rostlin; pozná a pojmenuje významné rostlinné druhy; zhodnotí význam plodů v ekosystému a využití plodů v různých odvětvích lidské činnosti Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let, učivo uvádí základní pojmy o stavbě plodu v návaznosti na učivo ze základní školy Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. Integrace v rámci RVP: Interaktivní cvičení využívá pro motivaci pohádky Integrace se životem žáka: Hospodářské využití plodů ve stravě, krmivo pro živočichy Organizace výuky: - frontální (hromadná výuka) s průběžnou komunikací se žáky - samostatná práce ve dvojicích - výuka ve třídě - jedna vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - skupinová práce, resp. samostatná práce žáka Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu, kontrolní otázek a tři interaktivní cvičení na webu
Generativní orgány
hesperidium; plody nepravé – malvice a češule; rozšiřování plodů; souplodí
hrozen
klas
lusk
měchýřek
nepukavé a poltivé; nažka
obilka
peckovice
plodenství
plody suché pukavé
struk; plody dužnaté – bobule
šešule
šešulka
tobolka
typy plodenství – lata
úbor
vijan; hospodářské využití plodů
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.