Generativní orgány I Květní obaly - 2. vyučovací hodina
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Stavba a funkce květu. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také odkaz na zadání na webu pro samostatnou práci žáka před následnou hodinou. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin, fyziologie rostlin Téma hodiny: Generativní orgány rostlin, tavba a funkce květu, květní obaly Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní princip opylení a způsoby přenosu pylu - popíše stavbu zárodečného vaku krytosemenných rostlin - objasní dvojité oplození krytosemenných rostlin - objasní rozdíl mezi oplozením nahosemenných a krytosemenných rostlin - uvede příklady opylovačů květů Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů - objasní princip životních cyklů a způsoby rozmnožování rostlin Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let, učivo uvádí základní pojmy o stavbě květu a funkci jeho jednotlivých částí. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Hospodářské využití, okrasné květiny Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro české žáky a individualizovaná výuka pro cizince (žák cizí národnosti pracuje s informacemi v anglickém nebo ruském jazyce), částečně práce ve dvojicích - výuka ve třídě - dvě následné vyučovací hodiny Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - skupinová práce ve dvojících s textem Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Struktura dvou hodin s časovým plánem - Prezentace - Znění domácího úkolu – dvě interaktivní cvičení na webu
Stavba a funkce květu. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také odkaz na zadání na webu pro samostatnou práci žáka před následnou hodinou. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin, fyziologie rostlin Téma hodiny: Generativní orgány rostlin, tavba a funkce květu, květní obaly Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní princip opylení a způsoby přenosu pylu - popíše stavbu zárodečného vaku krytosemenných rostlin - objasní dvojité oplození krytosemenných rostlin - objasní rozdíl mezi oplozením nahosemenných a krytosemenných rostlin - uvede příklady opylovačů květů Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů - objasní princip životních cyklů a způsoby rozmnožování rostlin Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let, učivo uvádí základní pojmy o stavbě květu a funkci jeho jednotlivých částí. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Hospodářské využití, okrasné květiny Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro české žáky a individualizovaná výuka pro cizince (žák cizí národnosti pracuje s informacemi v anglickém nebo ruském jazyce), částečně práce ve dvojicích - výuka ve třídě - dvě následné vyučovací hodiny Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - skupinová práce ve dvojících s textem Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - Struktura dvou hodin s časovým plánem - Prezentace - Znění domácího úkolu – dvě interaktivní cvičení na webu
blizna čnělka
gamety
Generativní orgány
hospodářské využití květu
kalich
koruna
květ
květní lůžko
květní obaly
metamorfóza květu
nahosemenné a krytosemenné rostliny
nektaria
okvětí
oplození
opylení
opylovači
pestík
plod
plodolist
podpůrná šupina
pohlavnost
prašník
semeník (ovarium)
semeno
souměrnost květu
spermatická buňka
šištice
tyčinka
vaječná buňka
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.