Generativní orgány III Květ – semeno, plod
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Opylení a oplození rostlin. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, která uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také učivo o stavbě květu a jeho částech. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Botanika Učivo: Morfologie a anatomie rostlin, fyziologie rostlin, rostliny a prostředí Téma hodiny: Generativní orgány rostlin, opylení a oplození Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní princip opylení a způsoby přenosu pylu - objasní dvojité oplození krytosemenných rostlin - objasní rozdíl mezi oplozením nahosemenných a krytosemenných rostlin Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - popíše stavbu zárodečného vaku - popíše mechanismus oplození u krytosemenných rostlin - uvede příklady oplodňovačů květů Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let, učivo uvádí základní pojmy o stavbě květu a funkci jeho jednotlivých částí. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. - https://www.youtube.com/watch?v=WG-f0L-6e-8 (ukázka opylení včelou) Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Kvetoucí rostliny (okrasné a květné louky) jako zdroj obživy opylovačů. Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro české žáky a individualizovaná výuka pro cizince (žák cizí národnosti pracuje s nápomocí informací v anglickém nebo ruském jazyce), na závěr práce ve dvojicích - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Struktura hodiny s časovým plánem 2. Prezentace 3. Znění domácího úkolu – interaktivní cvičení na webu
Opylení a oplození rostlin. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, která uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také učivo o stavbě květu a jeho částech. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Botanika Učivo: Morfologie a anatomie rostlin, fyziologie rostlin, rostliny a prostředí Téma hodiny: Generativní orgány rostlin, opylení a oplození Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní princip opylení a způsoby přenosu pylu - objasní dvojité oplození krytosemenných rostlin - objasní rozdíl mezi oplozením nahosemenných a krytosemenných rostlin Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - popíše stavbu zárodečného vaku - popíše mechanismus oplození u krytosemenných rostlin - uvede příklady oplodňovačů květů Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let, učivo uvádí základní pojmy o stavbě květu a funkci jeho jednotlivých částí. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. - https://www.youtube.com/watch?v=WG-f0L-6e-8 (ukázka opylení včelou) Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Kvetoucí rostliny (okrasné a květné louky) jako zdroj obživy opylovačů. Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro české žáky a individualizovaná výuka pro cizince (žák cizí národnosti pracuje s nápomocí informací v anglickém nebo ruském jazyce), na závěr práce ve dvojicích - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Struktura hodiny s časovým plánem 2. Prezentace 3. Znění domácího úkolu – interaktivní cvičení na webu
antipody
blizna čnělka
centrální jádro
dvojité oplození krytosemenných rostlin
gameta
gamety
Generativní orgány
květ
nahé vajíčko
nahosemenné rostliny
oplození
opylení
opylení živočichy
osemení
pestík
plod
plodolist
podpůrná šupina
prašník
přenos pylu
pyl
samosprašnost a cizosprašnost
semeník (ovarium)
semeno
spermatická buňka
synergidy
šiška
šištice
tyčinka
vaječná buňka
vodou a větrem
vzdušné vaky
zárodečný vak
zárodek – embryo
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.