Rozvoj přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání
Autor
H. Splavcová, M. Kaslová
Poskytovatel
Datum vložení
4. 12. 2018
12
0
1
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Přírodovědná gramotnost je poměrně nový pojem, který bývá využíván v souvislosti se vzděláváním. V předškolním vzdělávání se jedná v podstatě o poznávání přírody, naplňované vzdělávacími cíli uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V článku se zaměřujeme na jednu z oblastí poznávání přírody – svět rostlin. Pro vzdělávací aktivity je třeba volit cíle přiměřené věku, možnostem a schopnostem dětí. Každá činnost musí být motivující, hravá, prožitková. Uvedené náměty by měly pomoci učitelkám MŠ při jejich přípravě, nastavování vzdělávacích cílů a volbě konkrétních činností.
Přírodovědná gramotnost je poměrně nový pojem, který bývá využíván v souvislosti se vzděláváním. V předškolním vzdělávání se jedná v podstatě o poznávání přírody, naplňované vzdělávacími cíli uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V článku se zaměřujeme na jednu z oblastí poznávání přírody – svět rostlin. Pro vzdělávací aktivity je třeba volit cíle přiměřené věku, možnostem a schopnostem dětí. Každá činnost musí být motivující, hravá, prožitková. Uvedené náměty by měly pomoci učitelkám MŠ při jejich přípravě, nastavování vzdělávacích cílů a volbě konkrétních činností.
květ
poznávání
příroda
přírodní prostředí
přírodovědná gramotnost
rostlina
strom
třídění
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: H. Splavcová, M. Kaslová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 02. 02. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Mgr. Bc. Jana Vinterová
29.7.2015
Komentář
Pěkný článek, využitelný například pro začínající paní učitelky jako \"podrobná kuchařka\" pro plánování aktivit ve smíšené třídě. Spousta nápadů pro vzdělávání a rozvoj oblasti přírodovědné gramostnosti. Jen těch sukulentů, z čeledi kaktusovitých, bych se obávala a v takové třídě bych je vynechala. Jinak - takových aktivit ve školách více; některé děti se od \"přírody\" hodně vzdalují :-( a to je škoda.
K rostlinám v interiéru MŠ např. na:
http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=807&PHPSESSID=0f25f5ca140cecb2f5e2a53fa17d088d
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.