Generativní orgány II – Květenství
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Stavba a funkce květu. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také odkaz na zadání na webu pro samostatnou práci žáka před následnou hodinou. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: generativní orgány rostlin, květenství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše jednotlivé typy květenství - uvede zástupce náležející k jednotlivým květenstvím - rozliší hroznovité a vrcholičnaté květenství Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - popíše jednotlivé typy květenství - pozná a pojmenuje (s využitím i informačních zdrojů) druhy odpovídající typově danému květenství Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Hospodářské využití, okrasné a luční květiny, trávy Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro české žáky a individualizovaná výuka pro cizince (žák cizí národnosti pracuje s informacemi v anglickém nebo ruském jazyce), doplněno prací ve dvojicích - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Struktura hodiny s časovým plánem 2. Prezentace 3. Znění domácího úkolu, dále interaktivní cvičení na webu
Stavba a funkce květu. Žák i učitel využívají interaktivní technologie, společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení zadaných domácích prací. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také odkaz na zadání na webu pro samostatnou práci žáka před následnou hodinou. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: generativní orgány rostlin, květenství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše jednotlivé typy květenství - uvede zástupce náležející k jednotlivým květenstvím - rozliší hroznovité a vrcholičnaté květenství Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - popíše jednotlivé typy květenství - pozná a pojmenuje (s využitím i informačních zdrojů) druhy odpovídající typově danému květenství Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Hospodářské využití, okrasné a luční květiny, trávy Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro české žáky a individualizovaná výuka pro cizince (žák cizí národnosti pracuje s informacemi v anglickém nebo ruském jazyce), doplněno prací ve dvojicích - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu Typ vyučovací hodiny: smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Struktura hodiny s časovým plánem 2. Prezentace 3. Znění domácího úkolu, dále interaktivní cvičení na webu
Generativní orgány
homotaktická (okolík okolíků) a heterotaktická květenství (lata klásků). Hrozen
chocholík
jehněda
klas
klubko
kružel
květ
květenství hroznovité a vrcholičnaté
lata
lichopřeslen
okolík
palice
srpek a srpeček
svazeček
šroubel
úbor. Hlávka
vějířek
víceramenný vrcholík
vidlan
vijan
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.