PLETIVA III – Krycí pletiva
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
Anotace
PLETIVA III – Krycí pletiva Prezentace navazuje na předchozí lekce o pletivech. Je určena jako výukový text o krycích pletivech. Uvádí funkci pokožky a popisuje útvary od ní odvozené. Nové pojmy jsou ilustrovány fotografiemi jak v základním textu, tak v interaktivním cvičení. Vzdělávací oblast RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Funkce a struktura krycích pletiv Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní funkci krycích pletiv - popíše útvary, které tvoří pokožku Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: není Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
                                            PLETIVA III – Krycí pletiva Prezentace navazuje na předchozí lekce o pletivech. Je určena jako výukový text o krycích pletivech. Uvádí funkci pokožky a popisuje útvary od ní odvozené. Nové pojmy jsou ilustrovány fotografiemi jak v základním textu, tak v interaktivním cvičení. Vzdělávací oblast RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Funkce a struktura krycích pletiv Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní funkci krycích pletiv - popíše útvary, které tvoří pokožku Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: není Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
                                            
                                        
                                                    emergence – trny
                                                
                                                
                                                    epidermis
                                                
                                                
                                                    gutace
                                                
                                                
                                                    hydatody – vodní skuliny
                                                
                                                
                                                    kořenové vlásky
                                                
                                                
                                                    kutikula
                                                
                                                
                                                    ostny
                                                
                                                
                                                    papily
                                                
                                                
                                                    pokožka
                                                
                                                
                                                    průduchy (stomata)
                                                
                                                
                                                    rhizodermis
                                                
                                                
                                                    tentákule
                                                
                                                
                                                    trichomy
                                                
                                        hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  
                        Komentář může upravit pouze jeho autor.
                    
                hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
                    Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
                
            hodnocení
hodnocení
      0x
využito ve
výuce
  využito ve
výuce
      0
    
  Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
 - Poskytovatel: ICT a digitální výuka
 - Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
 - Datum vzniku: 31. 05. 2022
 - Umístění materiálu: -
 
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
 - Ročník: Střední škola
 - Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
 - Typ materiálu: webová stránka
 - Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
 - Jazyk: Čeština
 - Otevřený zdroj: Ne
 
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
 
- Gramotnost: přírodovědná
 
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay
      
        
        Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
    
          


Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.