PLETIVA V – Vodní režim rostliny
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
PLETIVA V – Vodní režim rostliny Prezentace uzavírá předchozí lekce o pletivech. Zabývá se odparem vody z rostlin. Opakuje a upevňuje předchozí související poznatky o pletivech. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Fyziologie rostlin Téma hodiny: Vodní režim rostlin Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše funkci vody v rostlině, její výdaj - popíše souvislost transpirace s koloběhem vody v přírodě Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: posoudí vliv životních podmínek na stavbu rostlinného těla Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Zeměpis Integrace se životem žáka: Klimatické změny Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - samostatná práce žáka Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma), 1 vyučovací hodina - aktivizující problémová výuka - školní třída - vyučovací hodiny Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí – expozici s aplikací procvičovací a upevňovací funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
PLETIVA V – Vodní režim rostliny Prezentace uzavírá předchozí lekce o pletivech. Zabývá se odparem vody z rostlin. Opakuje a upevňuje předchozí související poznatky o pletivech. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Fyziologie rostlin Téma hodiny: Vodní režim rostlin Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše funkci vody v rostlině, její výdaj - popíše souvislost transpirace s koloběhem vody v přírodě Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: posoudí vliv životních podmínek na stavbu rostlinného těla Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Zeměpis Integrace se životem žáka: Klimatické změny Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - samostatná práce žáka Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma), 1 vyučovací hodina - aktivizující problémová výuka - školní třída - vyučovací hodiny Typ vyučovací hodin: - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí – expozici s aplikací procvičovací a upevňovací funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
evaporace
evapotranspirace
fotosyntéza
Funkce vody
gutace
hydatody
transpirační proud
turgor
vodní režim rostliny
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.