PLETIVA II – Meristémy
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
PLETIVA II – Meristémy Základem úvodní hodiny k tématu dělivá pletiva je prezentace. Popisuje typy a funkci dělivých pletiv, stavbu druhotně tloustnoucího stonku, kambium, felegen. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Dělivá pletiva, druhotně tloustnoucí stonek Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní funkci dělivých pletiv - popíše strukturu kmene Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů; zhodnotí problematiku ohrožených rostlinných druhů a možnosti jejich ochrany Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Chráněné stromy, pravidla kácení stromů, využití dřeva pro řezbářské výrobky Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - skupinová práce při fixaci pojmu, resp. samostatné procvičování žáka s využitím cvičení na webu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - procvičovací a upevňovací v úvodu - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
PLETIVA II – Meristémy Základem úvodní hodiny k tématu dělivá pletiva je prezentace. Popisuje typy a funkci dělivých pletiv, stavbu druhotně tloustnoucího stonku, kambium, felegen. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin Téma hodiny: Dělivá pletiva, druhotně tloustnoucí stonek Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní funkci dělivých pletiv - popíše strukturu kmene Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů; zhodnotí problematiku ohrožených rostlinných druhů a možnosti jejich ochrany Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15–16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - KINCL, Lubomír; KINCL, Miroslav; JARKLOVÁ, Jana. Biologie rostlin. 4., přepracované vydání. Praha: Fortuna, 2008, 303 stran. ISBN 80-7168-947-5. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Chráněné stromy, pravidla kácení stromů, využití dřeva pro řezbářské výrobky Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - skupinová práce při fixaci pojmu, resp. samostatné procvičování žáka s využitím cvičení na webu Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (převažující forma) - školní třída - vyučovací hodina Typ vyučovací hodin: - procvičovací a upevňovací v úvodu - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - interaktivní cvičení na webu
aerenchym
borka
felogen
kambium
kmen
kolenchym
korek
lenticely
Meristémy
parenchym
pletiva podle jejich základní funkce
primární meristém
protomeristém
sekundární tloustnutí rostlin
sklerenchym
zelená kůra
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.