Vegetativní orgány rostlin: STONEK
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Vegetativní orgány rostlin: STONEK Prezentace je určena jako výukový text pro 2 vyučovací hodiny popisující stavbu stonku s ukázkami uspořádání cévních svazků. Uvádí metamorfózy kořene. Zabývá se spalováním řepky olejky pro výrobu biopaliva. Opakování a ověření učiva je realizováno v následné vyučovací hodině formou soutěže. Pro domácí samostatné opakování jsou určena dvě interaktivní cvičení. Vzdělávací oblast dle RVP G? Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin, fyziologie rostlin Téma hodiny: Stonek, jeho funkce a stavba, metamorfózy a hospodářské využití Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní funkci stonku - popíše strukturu cévních svazků (otevřené, uzavřené) - uvede příklady metamorfóz stonku a jeho hospodářské využití - zhodnotí využívání rychle rostoucích rostlin pro výrobu biopaliv Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů; charakterizuje stonek z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. - KINCL, Lubomír, Miloslav KINCL a Jana JAKRLOVÁ. Biologie rostlin: Pro 1. ročník gymnázií. 3. přeprac. vyd. Praha: Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-736-7. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie – životní prostředí Integrace se životem žáka: využití stonku ve výživě; přírodní zahrada Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - 1. vyučovací hodina - samostatná práce žaky při domácí přípravě s využitím 3 interaktivních cvičení - skupinová a kooperativní výuka ve 2. vyučovací hodině Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (1 vyučovací hodina) - reproduktivní metoda (2. vyučovací hodina) - práce s textem (2. vyučovací hodina) - školní třída - dvě vyučovací hodiny Typ vyučovací hodin: - expoziční typ (převládá výklad učiva, 1 vyučovací hodina) - aplikační typ (převládá používání vědomostí, 2. vyučovací hodina) Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - dvě interaktivní cvičení na webu
Vegetativní orgány rostlin: STONEK Prezentace je určena jako výukový text pro 2 vyučovací hodiny popisující stavbu stonku s ukázkami uspořádání cévních svazků. Uvádí metamorfózy kořene. Zabývá se spalováním řepky olejky pro výrobu biopaliva. Opakování a ověření učiva je realizováno v následné vyučovací hodině formou soutěže. Pro domácí samostatné opakování jsou určena dvě interaktivní cvičení. Vzdělávací oblast dle RVP G? Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Morfologie a anatomie rostlin, fyziologie rostlin Téma hodiny: Stonek, jeho funkce a stavba, metamorfózy a hospodářské využití Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní funkci stonku - popíše strukturu cévních svazků (otevřené, uzavřené) - uvede příklady metamorfóz stonku a jeho hospodářské využití - zhodnotí využívání rychle rostoucích rostlin pro výrobu biopaliv Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: popíše stavbu těl rostlin, stavbu a funkci rostlinných orgánů; charakterizuje stonek z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. - KINCL, Lubomír, Miloslav KINCL a Jana JAKRLOVÁ. Biologie rostlin: Pro 1. ročník gymnázií. 3. přeprac. vyd. Praha: Fortuna, 2000. ISBN 80-7168-736-7. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie – životní prostředí Integrace se životem žáka: využití stonku ve výživě; přírodní zahrada Organizace výuky: - hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace - 1. vyučovací hodina - samostatná práce žaky při domácí přípravě s využitím 3 interaktivních cvičení - skupinová a kooperativní výuka ve 2. vyučovací hodině Metody výuky: - informačně – receptivní metoda (1 vyučovací hodina) - reproduktivní metoda (2. vyučovací hodina) - práce s textem (2. vyučovací hodina) - školní třída - dvě vyučovací hodiny Typ vyučovací hodin: - expoziční typ (převládá výklad učiva, 1 vyučovací hodina) - aplikační typ (převládá používání vědomostí, 2. vyučovací hodina) Součást výstupu: - prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva - dvě interaktivní cvičení na webu
bioenergie
bionafta
bioplyn
brachyblasty
byliny
článek
dřeň
dřeviny
floém
kambium
keř
kolce
kůra
lodyha
metamorfózy stonku
oddenek
otevřený a uzavřený cévní svazek
polokeř
prýt
rychle rostoucí dřeviny
stéblo
Stonek – definice a funkce
stonková a oddenková hlíza
strom
stvol
šlahouny. Biopaliva
štěpka
trny
úponky
uzlina
větvení stonku vidličnaté a postranní
xylém
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.