Fyziologie rostlin Respirace
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Fyziologie rostlin - Dýchání neboli respirace Žák i učitel využívají interaktivní technologie. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také odkaz na práci ve skupinách s tématem respirace v programu SPARKvue (PASCO). Součástí je také pracovní list na upevnění pojmů žáky. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Fyziologie rostlin Téma hodiny: Dýchání (Respirace), její význam, princip a faktory, které ji ovlivňují Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše rozdíly mezi respirací a fotosyntézou - popíše a načrtne stavbu mitochondrie u rostlin - vysvětlí princip respirace u rostlin - uvede 3 faktory ovlivňující respiraci u rostlin - prakticky změří množství CO2 vylučovaného rostlinou v závislosti na množství světla Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: zhodnotí rostliny jako primární producenty biomasy; posoudí vliv životních podmínek na stavbu a funkci rostlinného těla Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - pracovní listy Doporučená literatura pro žáky: - KINCL, Jan. Biologie rostlin pro gymnázia. Nakladatestvi Fortuna, 2010.ISBN 978-80-7168-947-8 Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet, chytrý telefon nebo notebook pro práci žáků ve skupině v průběhu vyučovací hodiny - EČB SOHZ Terasoft - výukové programy - program SPARKvue, PASCO Použité zdroje informací: - JKINCL, Jan. Biologie rostlin pro gymnázia. Nakladatestvi Fortuna, 2010.ISBN 978-80-7168-947-8 - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Chemie (základní metabolické procesy a jejich význam) Integrace se životem žáka: výroba kvašeného zelí, alkoholických nápojů; pěstování rostlin -zajištění ideálních podmínek pro jejich růst; správné uskladnění brambor Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro žáky - samostatná práce ve skupinách – laboratorní práce 2 hdiny - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - práce ve skupinách rozvíjející dovednosti v práci s technikou a komunikaci mezi žáky Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel - hodina plní několik didaktických funkcí - spolupráce žáků ve skupině Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace v PowerPointu - práce ve skupinách s využitím programu SPARKvue a měřících přístrojů PASCO - pracovní list – upevnění pojmů + řešení pracovního listu
Fyziologie rostlin - Dýchání neboli respirace Žák i učitel využívají interaktivní technologie. Prezentace uvádí nové učivo, upevňuje ho a obsahuje také odkaz na práci ve skupinách s tématem respirace v programu SPARKvue (PASCO). Součástí je také pracovní list na upevnění pojmů žáky. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie rostlin Učivo: Fyziologie rostlin Téma hodiny: Dýchání (Respirace), její význam, princip a faktory, které ji ovlivňují Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše rozdíly mezi respirací a fotosyntézou - popíše a načrtne stavbu mitochondrie u rostlin - vysvětlí princip respirace u rostlin - uvede 3 faktory ovlivňující respiraci u rostlin - prakticky změří množství CO2 vylučovaného rostlinou v závislosti na množství světla Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: zhodnotí rostliny jako primární producenty biomasy; posoudí vliv životních podmínek na stavbu a funkci rostlinného těla Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - sešity žáků - pracovní listy Doporučená literatura pro žáky: - KINCL, Jan. Biologie rostlin pro gymnázia. Nakladatestvi Fortuna, 2010.ISBN 978-80-7168-947-8 Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele - tablet, chytrý telefon nebo notebook pro práci žáků ve skupině v průběhu vyučovací hodiny - EČB SOHZ Terasoft - výukové programy - program SPARKvue, PASCO Použité zdroje informací: - JKINCL, Jan. Biologie rostlin pro gymnázia. Nakladatestvi Fortuna, 2010.ISBN 978-80-7168-947-8 - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Chemie (základní metabolické procesy a jejich význam) Integrace se životem žáka: výroba kvašeného zelí, alkoholických nápojů; pěstování rostlin -zajištění ideálních podmínek pro jejich růst; správné uskladnění brambor Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka pro žáky - samostatná práce ve skupinách – laboratorní práce 2 hdiny - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - práce ve skupinách rozvíjející dovednosti v práci s technikou a komunikaci mezi žáky Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel - hodina plní několik didaktických funkcí - spolupráce žáků ve skupině Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace v PowerPointu - práce ve skupinách s využitím programu SPARKvue a měřících přístrojů PASCO - pracovní list – upevnění pojmů + řešení pracovního listu
ATP
Dýchací řetězec
dýchání
energie
fermentace
fotosyntéza
Glykolýza
Krebsův cyklus
mitochondrie
oxid uhličitý
Pyruvát
Respirace
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Ivana Korešová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.