Rychlost
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Rychlost; sestavení a naprogramování robota pro hodiny fyziky. Žák sestaví robota podle návodu nebo obrazového návodu. Zvolí si vhodné programovací prostředí a vytvoří program pro ovládání robota. Na základě kritérií na funkčnost robota následně modifikuje program a za pomoci robota testuje jeho funkčnost. Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor: Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE Učivo: hardware – funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace, digitalizace a reprezentace dat Téma hodiny: Naprogramování robotické stavebnice Lego Mindstorms Konkrétní cíle hodiny: Žák: - sestaví robota podle zadání - zvolí si programovací prostředí - vytvoří program - otestuje funkčnost programu - upravuje jednotlivé parametry programu dle potřeby Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe; ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let Potřebné pomůcky, materiály: - počítač s internetovým připojením - robotická stavebnice LEGO Mindstorms - SW - barevné lepicí pásky Aplikace a technologie: - EV3 Classroom - MakeCode Použité zdroje informací: žádné Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie – algoritmizace úloh Integrace se životem žáka: Rozpohybování vlastnoručně postaveného robota Organizace výuky: - individualizovaná výuka - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: - samostatná práce ve dvojici - diskuse - objevování - experiment - problémová výuka - praktické činnosti Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem
Rychlost; sestavení a naprogramování robota pro hodiny fyziky. Žák sestaví robota podle návodu nebo obrazového návodu. Zvolí si vhodné programovací prostředí a vytvoří program pro ovládání robota. Na základě kritérií na funkčnost robota následně modifikuje program a za pomoci robota testuje jeho funkčnost. Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor: Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE Učivo: hardware – funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace, digitalizace a reprezentace dat Téma hodiny: Naprogramování robotické stavebnice Lego Mindstorms Konkrétní cíle hodiny: Žák: - sestaví robota podle zadání - zvolí si programovací prostředí - vytvoří program - otestuje funkčnost programu - upravuje jednotlivé parametry programu dle potřeby Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe; ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let Potřebné pomůcky, materiály: - počítač s internetovým připojením - robotická stavebnice LEGO Mindstorms - SW - barevné lepicí pásky Aplikace a technologie: - EV3 Classroom - MakeCode Použité zdroje informací: žádné Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie – algoritmizace úloh Integrace se životem žáka: Rozpohybování vlastnoručně postaveného robota Organizace výuky: - individualizovaná výuka - výuka ve třídě - vyučovací hodina Metody výuky: - samostatná práce ve dvojici - diskuse - objevování - experiment - problémová výuka - praktické činnosti Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem
bloky
EV3 Classroom
Java
Lego Mindstorms
MakeCode
programování
robotika
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Patrik Klofáč
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Informatika a informační a komunikační technologie
- Gramotnost: digitální/informační
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.