3D tisk
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
3D tisk Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Hardware Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): 3D tisk – základní pojmy a principy. Úvod to technologie 3D tisku. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - si osvojí a respektuje pravidla bezpečnosti práce s 3D tiskárnou - pochopí principy práce s 3D modelem - pochopí, jak funguje 3D tiskárna - osvojí si základní pojmy nutné pro práci s touto technologií Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - 3D tiskárna - ukázky tisků Aplikace a technologie: - PC, případně jiná digitální technologie umožňující přístup na internet nebo zaznamenání učiva (v případě, že žáci vyplňují pracovní list v počítači) - připojení k internetu (ukázka prostředí Thingiverse, úkoly pro samostatnou práci) - online prostředí pro uložení materiálů - prostředky pro zaznamenání učiva žáky (digitální nebo klasické) - studenti plnící úkoly samostatně mohou potřebovat sluchátka, aby poslechem nerušili ostatní - event software pro vytváření myšlenkových map Použité zdroje informací: - 3D tisk: jak funguje, kde stáhnout předlohy a jak začít? [online]. Praha: Alza.cz, 2020 [cit. 2021-3-26]. Dostupné z: https://www.alza.cz/3d-tisk - 3D tisk: jak funguje FDM/FFF tiskárna? [online]. Brno: oXyShop s.r.o, 2019 [cit. 2021-3-26]. Dostupné z: https://www.svethardware.cz/3d-tisk-jak-funguje-fdm-fff-tiskarna/48457-2 - Portál Thingiverse: https://www.thingiverse.com Myšlenkové mapy: https://www.mindmup.com/#storage Komunita pracující s 3D tiskem kontinuálně uveřejňuje nové materiály, které si studenti mohou vyhledat. Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, hardware – funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace Integrace se životem žáka: poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj Organizace výuky: - frontální hromadná výuka - prezentace činnosti a součástí tiskárny - využití zkušeností a názorů žáků - studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly, uvedené v prezentacích Metody výuky: - výklad, vysvětlování s využitím prezentace v PowerPointu, - demonstrace činnosti zařízení - řešení problému - práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): Smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace Bezpečnost práce - prezentace 3D tisk - prezentace 3D tiskárna
3D tisk Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Hardware Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): 3D tisk – základní pojmy a principy. Úvod to technologie 3D tisku. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - si osvojí a respektuje pravidla bezpečnosti práce s 3D tiskárnou - pochopí principy práce s 3D modelem - pochopí, jak funguje 3D tiskárna - osvojí si základní pojmy nutné pro práci s touto technologií Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - 3D tiskárna - ukázky tisků Aplikace a technologie: - PC, případně jiná digitální technologie umožňující přístup na internet nebo zaznamenání učiva (v případě, že žáci vyplňují pracovní list v počítači) - připojení k internetu (ukázka prostředí Thingiverse, úkoly pro samostatnou práci) - online prostředí pro uložení materiálů - prostředky pro zaznamenání učiva žáky (digitální nebo klasické) - studenti plnící úkoly samostatně mohou potřebovat sluchátka, aby poslechem nerušili ostatní - event software pro vytváření myšlenkových map Použité zdroje informací: - 3D tisk: jak funguje, kde stáhnout předlohy a jak začít? [online]. Praha: Alza.cz, 2020 [cit. 2021-3-26]. Dostupné z: https://www.alza.cz/3d-tisk - 3D tisk: jak funguje FDM/FFF tiskárna? [online]. Brno: oXyShop s.r.o, 2019 [cit. 2021-3-26]. Dostupné z: https://www.svethardware.cz/3d-tisk-jak-funguje-fdm-fff-tiskarna/48457-2 - Portál Thingiverse: https://www.thingiverse.com Myšlenkové mapy: https://www.mindmup.com/#storage Komunita pracující s 3D tiskem kontinuálně uveřejňuje nové materiály, které si studenti mohou vyhledat. Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, hardware – funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace Integrace se životem žáka: poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj Organizace výuky: - frontální hromadná výuka - prezentace činnosti a součástí tiskárny - využití zkušeností a názorů žáků - studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly, uvedené v prezentacích Metody výuky: - výklad, vysvětlování s využitím prezentace v PowerPointu, - demonstrace činnosti zařízení - řešení problému - práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): Smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace Bezpečnost práce - prezentace 3D tisk - prezentace 3D tiskárna
3D tisk
3D tiskárna Dobot Mooz
bezpečnost práce
filament
formát stl
gcode
slicování
technologie FFF
tisková hlava
tisková podložky
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Alice Flodrová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Informatika a informační a komunikační technologie
- Gramotnost: digitální/informační
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.