Pohyb po nakloněné rovině
Autor
Mgr. Vladimír Vochozka, Ph.D.
Poskytovatel
Datum vložení
11. 8. 2022
33
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Experimentování s modelem robota na nakloněné rovině s různým sklonem a na různých površích Žák pozoruje pohyb robota na nakloněné rovině s různým sklonem. Žák pozoruje pohyb robota na nakloněné rovině s různým povrchem. Žák porovná rozdíl mezi kolovým a pásovým podvozkem. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Fyzika Vzdělávací obsah: POHYB TĚLES A JEJICH VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ Učivo: dynamika pohybu – práce; souvislost změny mechanické energie s prací; zákony zachování energie Téma hodiny: Vyhodnocení pohybu naprogramovaného robota na nakloněné rovině Konkrétní cíle hodiny: Žák: - připraví nakloněnou rovinu pro pozorování, - provede pozorování, - vyhodnotí pozorování, - provede další analýzu pohybu po rovině. Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - užívá základní kinematické vztahy při řešení problémů a úloh o pohybech rovnoměrných a rovnoměrně, - využívá zákony zachování některých důležitých fyzikálních veličin při řešení problémů a úloh. Třída, resp. věková skupina žáků: - 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let nebo starší Potřebné pomůcky, materiály: - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots, - barevné elektrikářské izolační pásky (černá, modrá, červená), - školní lavice, - dřevěná deska, - skleněná deska, - látková utěrka. Doporučená literatura pro žáky: - učebnice fyziky pro SŠ. Aplikace a technologie: - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots. Integrace v rámci RVP: - informatika. Integrace se životem žáka: - Pohyb vozidla na zledovatělé vozovce. - Pohyb do kopce. Organizace výuky: - individualizovaná výuka, - výuka ve třídě, - vyučovací hodina. Metody výuky: - pokus, - dovednostně praktické metody, - výuka podporovaná počítačem. Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí. Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem.
Experimentování s modelem robota na nakloněné rovině s různým sklonem a na různých površích Žák pozoruje pohyb robota na nakloněné rovině s různým sklonem. Žák pozoruje pohyb robota na nakloněné rovině s různým povrchem. Žák porovná rozdíl mezi kolovým a pásovým podvozkem. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Fyzika Vzdělávací obsah: POHYB TĚLES A JEJICH VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ Učivo: dynamika pohybu – práce; souvislost změny mechanické energie s prací; zákony zachování energie Téma hodiny: Vyhodnocení pohybu naprogramovaného robota na nakloněné rovině Konkrétní cíle hodiny: Žák: - připraví nakloněnou rovinu pro pozorování, - provede pozorování, - vyhodnotí pozorování, - provede další analýzu pohybu po rovině. Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - užívá základní kinematické vztahy při řešení problémů a úloh o pohybech rovnoměrných a rovnoměrně, - využívá zákony zachování některých důležitých fyzikálních veličin při řešení problémů a úloh. Třída, resp. věková skupina žáků: - 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let nebo starší Potřebné pomůcky, materiály: - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots, - barevné elektrikářské izolační pásky (černá, modrá, červená), - školní lavice, - dřevěná deska, - skleněná deska, - látková utěrka. Doporučená literatura pro žáky: - učebnice fyziky pro SŠ. Aplikace a technologie: - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots. Integrace v rámci RVP: - informatika. Integrace se životem žáka: - Pohyb vozidla na zledovatělé vozovce. - Pohyb do kopce. Organizace výuky: - individualizovaná výuka, - výuka ve třídě, - vyučovací hodina. Metody výuky: - pokus, - dovednostně praktické metody, - výuka podporovaná počítačem. Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí. Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem.
Fyzika
Lego
nakloněná rovina
tření
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Vladimír Vochozka, Ph.D.
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Fyzika
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.