Rovnoměrný a nerovnoměrný přímočarý pohyb
Autor
Mgr. Vladimír Vochozka, Ph.D.
Poskytovatel
Datum vložení
11. 8. 2022
15
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Modelování a vytisknutí kostky stavebnice Žák pozoruje pohyb robota na vytyčené ploše, který se chová podle naprogramování. Žák určí průměrnou rychlost pohybu robota ve vybraných úsecích. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Fyzika Vzdělávací obsah: POHYB TĚLES A JEJICH VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ Učivo: kinematika pohybu – vztažná soustava; poloha a změna polohy tělesa, jeho rychlost a zrychlení Téma hodiny: Vyhodnocení pohybu naprogramovaného robota Konkrétní cíle hodiny: Žák: - připraví plochu pro měření, - provede měření, - vyhodnotí měření, - provede další analýzu pohybu. Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - užívá základní kinematické vztahy při řešení problémů a úloh o pohybech rovnoměrných a rovnoměrně, - zrychlených/zpomalených. Třída, resp. věková skupina žáků: - 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let nebo starší Potřebné pomůcky, materiály: - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots, - barevné elektrikářské izolační pásky (černá, modrá, červená), - stopky, - délkové měřidlo (pravítko, svinovací metr), - školní lavice, - počítač, - pohybové čidlo PASCO, - PASCO Capstone. Doporučená literatura pro žáky: - učebnice fyziky pro SŠ. Aplikace a technologie: - PASCO Capstone, - pohybové čidlo PASCO, - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots. Integrace v rámci RVP: - matematika, informatika. Integrace se životem žáka: - Pohyb dopravních prostředků. Organizace výuky: - individualizovaná výuka, - výuka ve třídě, - vyučovací hodina. Metody výuky: - pokus, - dovednostně praktické metody, - výuka podporovaná počítačem. Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí. Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem.
Modelování a vytisknutí kostky stavebnice Žák pozoruje pohyb robota na vytyčené ploše, který se chová podle naprogramování. Žák určí průměrnou rychlost pohybu robota ve vybraných úsecích. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Fyzika Vzdělávací obsah: POHYB TĚLES A JEJICH VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ Učivo: kinematika pohybu – vztažná soustava; poloha a změna polohy tělesa, jeho rychlost a zrychlení Téma hodiny: Vyhodnocení pohybu naprogramovaného robota Konkrétní cíle hodiny: Žák: - připraví plochu pro měření, - provede měření, - vyhodnotí měření, - provede další analýzu pohybu. Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - užívá základní kinematické vztahy při řešení problémů a úloh o pohybech rovnoměrných a rovnoměrně, - zrychlených/zpomalených. Třída, resp. věková skupina žáků: - 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let nebo starší Potřebné pomůcky, materiály: - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots, - barevné elektrikářské izolační pásky (černá, modrá, červená), - stopky, - délkové měřidlo (pravítko, svinovací metr), - školní lavice, - počítač, - pohybové čidlo PASCO, - PASCO Capstone. Doporučená literatura pro žáky: - učebnice fyziky pro SŠ. Aplikace a technologie: - PASCO Capstone, - pohybové čidlo PASCO, - LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 robots. Integrace v rámci RVP: - matematika, informatika. Integrace se životem žáka: - Pohyb dopravních prostředků. Organizace výuky: - individualizovaná výuka, - výuka ve třídě, - vyučovací hodina. Metody výuky: - pokus, - dovednostně praktické metody, - výuka podporovaná počítačem. Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí. Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem.
Fyzika
Lego
nerovnoměrný pohyb
PASCO Capstone
rovnoměrný pohyb
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Vladimír Vochozka, Ph.D.
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Fyzika
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.