Směsi a oddělování jejich složek Laboratorní cvičení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Směsi a oddělování jejich složek - laboratorní cvičení Žák při laboratorním cvičení propojuje teoretické poznatky s praktickými. Učí se řešit problémové úlohy, stanovit si postup práce, zaznamenávat si svá pozorování tak, aby dokázal interpretovat své výsledky a vytvářet závěry.Učitel působí jako poradce. Jednotlivým skupinkám cílenými otázkami či radami pomáhá vést experiment. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor (oblast): Chemie Vzdělávací obsah: Obecná chemie Učivo: Soustavy látek a jejich složení Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): Laboratorní cvičení na téma - Izolace skalice modré ze směsi Konkrétní cíle hodiny: Žák: - Izoluje skalici modrou v krystalické podobě z připravené směsi - Uplatňuje různé dělící metody vhodné k jejímu izolování - Sestavuje vhodné aparatury potřebné pro splnění zadaného úkolu - Vyvozuje závěry Očekávaný výstup dle RVP: Žák: porozumí rozdílu mezi heterogenní a homogennní směsí; rozpozná jednotlivé složky směsi; stanovuje v čem spočívají rozdíly mezi jednotlivými složkami a vybírá vhodné separační metody; připraví a provede experiment; zaznamená a zpracuje výsledky svého měření; formuluje závěry a vyhodnotí je Třída resp. věková skupina žáků: 1. vyššího stupně gymnázia (SŠ) Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - prezentace (PC, dataprojektor); návod k laboratornímu cvičení, protokol Aplikace a technologie: - Notebook, dataprojektor, (tablety – v případě elektronického vypracování laboratorního protokolu) - Fotoaparát na pořizování fotodokumentace (může být i v mobilním zařízení) Použité zdroje informací: - HONZA, Jaroslav, MAREČEK, Aleš. Chemie pro čtyřletá gymnázia - 1.díl. (třetí opravené vydání). Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998. 124 s. ISBN 80-7182-055-5. Integrace v rámci RVP: Enviromentální výchova Integrace se životem žáka: Využití metod při ochraně životního prostředí (čistírny odpadních vod), v přípravě léčiv nebo potravinářství Organizace výuky: - skupinová (ideálně ve dvojicích) - výuka v odborné třídě nebo laboratoři - dvouhodinová výuková jednotka Metody výuky: - řešení problému - experiment - pozorování Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí - spolupráce žáků ve skupině - použití nových vědomostí - osvojování si praktických dovedností - hodnocení výsledků pozorování - sestavování závěrů Součást výstupu: - výuková prezentace (návod ke cvičení, obrazová dokumentace) - pracovní list (laboratorní protokol pro žáka)
Směsi a oddělování jejich složek - laboratorní cvičení Žák při laboratorním cvičení propojuje teoretické poznatky s praktickými. Učí se řešit problémové úlohy, stanovit si postup práce, zaznamenávat si svá pozorování tak, aby dokázal interpretovat své výsledky a vytvářet závěry.Učitel působí jako poradce. Jednotlivým skupinkám cílenými otázkami či radami pomáhá vést experiment. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor (oblast): Chemie Vzdělávací obsah: Obecná chemie Učivo: Soustavy látek a jejich složení Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): Laboratorní cvičení na téma - Izolace skalice modré ze směsi Konkrétní cíle hodiny: Žák: - Izoluje skalici modrou v krystalické podobě z připravené směsi - Uplatňuje různé dělící metody vhodné k jejímu izolování - Sestavuje vhodné aparatury potřebné pro splnění zadaného úkolu - Vyvozuje závěry Očekávaný výstup dle RVP: Žák: porozumí rozdílu mezi heterogenní a homogennní směsí; rozpozná jednotlivé složky směsi; stanovuje v čem spočívají rozdíly mezi jednotlivými složkami a vybírá vhodné separační metody; připraví a provede experiment; zaznamená a zpracuje výsledky svého měření; formuluje závěry a vyhodnotí je Třída resp. věková skupina žáků: 1. vyššího stupně gymnázia (SŠ) Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - prezentace (PC, dataprojektor); návod k laboratornímu cvičení, protokol Aplikace a technologie: - Notebook, dataprojektor, (tablety – v případě elektronického vypracování laboratorního protokolu) - Fotoaparát na pořizování fotodokumentace (může být i v mobilním zařízení) Použité zdroje informací: - HONZA, Jaroslav, MAREČEK, Aleš. Chemie pro čtyřletá gymnázia - 1.díl. (třetí opravené vydání). Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998. 124 s. ISBN 80-7182-055-5. Integrace v rámci RVP: Enviromentální výchova Integrace se životem žáka: Využití metod při ochraně životního prostředí (čistírny odpadních vod), v přípravě léčiv nebo potravinářství Organizace výuky: - skupinová (ideálně ve dvojicích) - výuka v odborné třídě nebo laboratoři - dvouhodinová výuková jednotka Metody výuky: - řešení problému - experiment - pozorování Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí - spolupráce žáků ve skupině - použití nových vědomostí - osvojování si praktických dovedností - hodnocení výsledků pozorování - sestavování závěrů Součást výstupu: - výuková prezentace (návod ke cvičení, obrazová dokumentace) - pracovní list (laboratorní protokol pro žáka)
dělící metody
heterogenní směsi
homogenní směsi
chemické aparatury
chemické pomůcky
Obecná chemie
roztoky
separace
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Petra Brzósková
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Chemie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.