Technika – robotika a elektrotechnika III – varianta pro SŠ
Autor
Mgr. Siegelstein, Plánička, Mgr. Maďa
Poskytovatel
Datum vložení
21. 5. 2021
26
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Cílem programu je představit žákům technický obor jako možnost zajímavého trávení volného času, studijní příležitosti, pracovního uplatnění a perspektivní budoucnosti formou interaktivního seznámení se základy digitalizace, robotiky a elektrotechniky. Propojením teoretických a praktických činností jsou žákům rozšiřovány vědomostní i dovednostní kompetence žáků v technických oborech. Pro představení techniky žákům byly zvoleny obory: Legorobotika, Elektrotechnika, Arduino a CNC stroje. V robotice získávají žáci základní povědomí a programování a konstrukcí jednoduchých strojů. V elektrotechnice se jim propojují znalosti ze základní školy se základy elektrotechniky, v rámci, které se učí i dovednosti pájení. Robotiku a elektrotechniku jim následně propojujeme v rámci platformy Arduino, ve kterém sestaví jednoduchý elektrický obvod a naprogramují ho. CNC stroje jsou zde zvoleny jako praktická ukázka pomoci techniky člověku. Žáci si poč Hodinová dotace je 16 hodin. Program je rozdělen do 4 bloků po 4 vyučovacích hodinách. Jednotlivé bloky jsou tematicky zaměřeny a jsou realizovatelné samostatně. Bloky na sebe navazují, proto nelze měnit jejich pořadí. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Cílem programu je představit žákům technický obor jako možnost zajímavého trávení volného času, studijní příležitosti, pracovního uplatnění a perspektivní budoucnosti formou interaktivního seznámení se základy digitalizace, robotiky a elektrotechniky. Propojením teoretických a praktických činností jsou žákům rozšiřovány vědomostní i dovednostní kompetence žáků v technických oborech. Pro představení techniky žákům byly zvoleny obory: Legorobotika, Elektrotechnika, Arduino a CNC stroje. V robotice získávají žáci základní povědomí a programování a konstrukcí jednoduchých strojů. V elektrotechnice se jim propojují znalosti ze základní školy se základy elektrotechniky, v rámci, které se učí i dovednosti pájení. Robotiku a elektrotechniku jim následně propojujeme v rámci platformy Arduino, ve kterém sestaví jednoduchý elektrický obvod a naprogramují ho. CNC stroje jsou zde zvoleny jako praktická ukázka pomoci techniky člověku. Žáci si poč Hodinová dotace je 16 hodin. Program je rozdělen do 4 bloků po 4 vyučovacích hodinách. Jednotlivé bloky jsou tematicky zaměřeny a jsou realizovatelné samostatně. Bloky na sebe navazují, proto nelze měnit jejich pořadí. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
elektrotechnika
klíčové kompetence
legorobotika
metodika
pracovní sešit
robotika
technika
vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Siegelstein, Plánička, Mgr. Maďa
- Poskytovatel: DDM hl. m. Prahy
- Datum vložení do systému: 21. 05. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: nelze určit
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.