Já, součást mého regionu II - varianta pro 1. - 2. ročník ZŠ
Autor
Ing. Jírovcová, Mgr. Nohavová, Mgr. Musil
Poskytovatel
Datum vložení
21. 5. 2021
31
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Program je určen žákům 1. a 2. ročníku ZŠ Já, součást mého regionu II je výukový program, který obnoví kontakt žáků s historií a kulturními tradicemi regionu, podnítí zájem o místo, kde žijí. Ukáže, čím region byl a je specifický. Výukový program je koncipovaný tak, aby byl realizovatelný v každém regionu, i když je vztažen ke konkrétnímu místu Soběslavsko-veselských blat. Program je rozdělen do čtyř bloků. V prvním se žáci prostřednictvím zážitkové pedagogiky seznámí s tradičním životem v regionu a s lidovým uměním. Ve druhém vytvoří kolekci keramických výrobků odrážející charakteristiku regionu. Třetí blok se věnuje současnému vzhledu místa a výstupem čtvrtého bloku bude prezentace žákovských prací na výstavě, kterou sami připraví. Jedním z dílčích cílů je, aby výukový program přesáhl rámec školy a podnítil mezigenerační komunikaci v rodinách dětí i mimo ně. Program je koncipován na 16 vyučovacích hodin. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
Program je určen žákům 1. a 2. ročníku ZŠ Já, součást mého regionu II je výukový program, který obnoví kontakt žáků s historií a kulturními tradicemi regionu, podnítí zájem o místo, kde žijí. Ukáže, čím region byl a je specifický. Výukový program je koncipovaný tak, aby byl realizovatelný v každém regionu, i když je vztažen ke konkrétnímu místu Soběslavsko-veselských blat. Program je rozdělen do čtyř bloků. V prvním se žáci prostřednictvím zážitkové pedagogiky seznámí s tradičním životem v regionu a s lidovým uměním. Ve druhém vytvoří kolekci keramických výrobků odrážející charakteristiku regionu. Třetí blok se věnuje současnému vzhledu místa a výstupem čtvrtého bloku bude prezentace žákovských prací na výstavě, kterou sami připraví. Jedním z dílčích cílů je, aby výukový program přesáhl rámec školy a podnítil mezigenerační komunikaci v rodinách dětí i mimo ně. Program je koncipován na 16 vyučovacích hodin. Program byl vytvořen jako výstup z programu financovaného EU – Operační program Výzkum a vývoj vzdělávání – Výukové programy jako efektivní prostředek propojování formálního a neformálního (zájmového) vzdělávání.
klíčové kompetence
metodika
pracovní sešit
region
řemesla
tradice
výstava
vzdělávací program
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Ing. Jírovcová, Mgr. Nohavová, Mgr. Musil
- Poskytovatel: DDM hl. m. Prahy
- Datum vložení do systému: 21. 05. 2021
- Datum vzniku:
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: 1. až 3. ročník ZŠ
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: materiál ke stažení
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.