Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Digitální technologie ovlivňují vzdělávací obsah na 1. stupni (1

Autor
PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.
Datum vložení
15. 4. 2020
67 0 1
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

cizí jazyk
český jazyk
digitální gramotnost
digitální technologie
PPUČ
primární vzdělávání
Umění a kultura

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: PhDr. Hana Havlínová, Ph.D.
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 15. 04. 2020
  • Datum vzniku: 14. 04. 2020
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 16.4.2020

Komentář

Je dobře, že se neinformatičtí metodici a učitelé zamýšlí nad využitím technologií. Kdybych směl k tomuto článku něco přidat, bylo by to upozornění, že přes veškerou snahu pořád dělá dojem, že technologie jsou jen prostředkem pro naplňování kognitivních cílů (\"pomohou přiblížit žákům učivo\"). Přitom odkazuje model SAMR, který sám o sobě ukazuje, že změny, které technologie do výuky přinášejí, jdou mnohem dále. Mění samotnou podstatu procesu učení i cíle (Technologická transformace vzdělávání podle Prenského). 


Hezky by se to dalo dokumentovat na zde popisované metodice kooperativní skupinové výuky, která má pro oblast využití technologií svůj přeobraz v Mitrových SOLEs a byla k nám zavedena panem (tehdy ředitelem ZŠ ve Znojmě) Hubatkou jako digitální hnízda. Dnes se jedná přímo o klasickou formu kombinované (blended) výuky. Je důležité si uvědomit hlavně posun od naplňování kognitivních cílů jako hlavní náplni výukových aktivit ke kompetencím.


Jsem si docela jist, že paní učitelka Štikarovská bude vědět, o čem mluvím. Docela by mě zajímalo, jestli se nepokusí vyzkoušet metodiku převráceného učení. Spomocník se bude jistě i nadále snažit ji přiblížit.