Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Experiment pro důkaz vzniku kyslíku

Autor
Lenka Benediktová
Datum vložení
21. 2. 2020
28 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Didaktika – Člověk a příroda A
experiment
fotosyntéza
Přírodopis

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Lenka Benediktová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 21. 02. 2020
  • Datum vzniku: 20. 02. 2020
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 20.2.2020

Komentář

Poprvé se v tomto seriálu objevuje reflexe - stručná zpráva o zkušenostech učitelů zapojených do projektu s publikovaným materiálem.


Po této reflexi jsem volal již u první části seriálu - Přehledu koncepcí vzniku života. Zkusili učitelé i tento materiál  využít ve výuce, došlo k pozitivnímu posunu vzhledem k dřívější praxi?


Miroslav Melichar 20.2.2020

Komentář

Zdroje k experimentu:


Bohuslav Řehák, profesor Raisova stát.ústavu učitelského v Jičíně: Přírodopisné praktikum. V Jičíně 1931 - nákladem vlastním.


MUDr. RNDr. Ferdinand Herčík: Mladý biolog. Fr. Borový, Praha 1941


Oba autoři doporučují pokus uspořádat tak, že unikající kyslík zachycují obrácenou nálevkou do zkumavky, kde jej pak lze dokázat doutnající třískou. Nepoužívají do vody jedlou sodu, Herčík doporučuje přidat trochu sodové vody. Řehák je provádí nejprve pokus s obyčejnou vodou, pak jej opakuje s převařenou vodou, která neobsahuje CO2 a ukázuje, že v ní kyslík nevzniká. Pak sodovou vodu přidává a produkce kyslíku začne. Herčík navrhuje počítat unikající bublinky ve stínu a na světle. Řehák doporučuje dát do vody místo rostliny kousek houby, kořen bobu nebo cibuli a ukázaat, že tkáně bez chlorofylu kyslík neprodukují.