Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Sociální sítě jako učivo?

Autor
Vanda Vaníčková
Datum vložení
4. 11. 2019
5 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

čtenářská gramotnost
didaktika
digitální gramotnost
doba postfaktická
myšlenková mapa
PPUČ
sociální sítě
Twitter
Výchova k občanství

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Vanda Vaníčková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 11. 2019
  • Datum vzniku: 01. 11. 2019
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Bořivoj Brdička 4.11.2019

Komentář

Nedá mi to a připomenu, že jsem již skoro pře deseti lety doporučoval použít (pro BYOD či 1:1) přímo ve výuce tzv. zpětný kanál (back channel) - viz Donedávna nemyslitelné je dnes běžné!
Od té doby se Spomocník přesahům mezi mediální a digitální gramotností věnuje opakovaně. Přečtěte si třeba můj dnešní článek: Odpor vůči ovlivňování lidí online podle Williamse.
A ještě drobnost - nejsem si jist, zda lze soc. sítě označit za učivo. Je to prostředí, kterému by měl každý občan s respektem k demokracii rozumět. Ten pojem by mohl být pro někoho hodně zavádějící!

Jan Maršák 4.11.2019

Komentář

Ad Recenzent 1: \"...... často se naráží na to, že většina školního obsahu je podávána v nereálných, pro žáky vzdálených kulisách (viz laboratorní podmínky dokazování přírodních zákonů, o sociálních teoriích nemluvě - ty jsou dokonce mnohdy jen předloženy bez důkladné žákovské elaborace,....\".  Nutno ovšem říci, že přírodní zákony jsou i v reálném vědeckém výzkumu odhalovány či testovány (\"dokazovány\") v laboratorních podmínkách, totiž v laboratořích. Přírodní zákony jsou totiž určité relace mezi vlastnostmi materiálních objektů a pro zjišťování těchto relací se používá vědecký experiment. A ten je vždy prováděn za daných laboratorních podmínek, protože bez nich tyto relace neodhalíme. Uvedené podmínky jsou do určité míry vždy umělé, protože samotný experiment je umělý (ale reálný) proces (zahrnuje totiž přesnou kontrolu vybraných proměnných, což nám umožňuje ověřovat kauzální vztahy mezi jejich změnami). 


Nejasný je zde také pojem \"sociální teorie\". Co si pod tímto pojmem máme v uvedem případě představit?