Vytvoření vlastní firmy aneb podnikatelský plán
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
V rámci oblasti Člověk a svět práce a předmětu Výchova k volbě povolání jsme se žáky narazili na téma trh práce. Je to téma velmi široké, téma, které se neustále vyvíjí a přístup k němu se mění, a také téma, které je mnohdy pro žáky těžko uchopitelné. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
V rámci oblasti Člověk a svět práce a předmětu Výchova k volbě povolání jsme se žáky narazili na téma trh práce. Je to téma velmi široké, téma, které se neustále vyvíjí a přístup k němu se mění, a také téma, které je mnohdy pro žáky těžko uchopitelné. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
2. stupeň ZŠ
1
čtenářská gramotnost
1
digitální gramotnost
1
matematická gramotnost
1
Člověk a svět práce
gramotnosti
podnikatelský plán
PPUČ
výchova k volbě povolání
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Pavel Namyslo
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 03. 05. 2019
- Datum vzniku: 02. 05. 2019
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
- samostatnost žáků
- týmová práce, kooperace
- rozvíjení gramotností
- je uvedeno, že se v aktivitě rozvíjejí gramotnosti, doporučovala bych ještě konkrétněji popsat, kde přesně se v aktivitě rozvíjejí a jak. Kromě čtenářské a digitální gramotnosti lze rozvíjet i G matematickou
Čtenářská gramotnost:
- žák Propojuje text s vlastními zkušenostmi a interpretace: s dopomocí vyvozuje z nalezených informací další souvislosti nebo závěry, mj. též o autorském záměru adresáta (viz postoj k reklamě)
- autor a adresát, včetně prostředků, kterými autor podporuje svůj záměr a ovlivňuje čtenáře - odhalí v přiměřeném textu literárním, publicistickém či prostěsdělovacím autorský záměr. Přemýšlí o tom, proč různí čtenáři (adresáti), které zná, mohou na stejný text reagovat různě
- metakognice - čtenářské strategie: Žák vědomě používá základní strategie pro porozumění textu
vše viz: Očekávané výsledky učení pro čtenářskou gramotnost:
Digitální gramotnost:
nerozvíjí se pouze tvorbou a úpravou digitálního obsahu (viz text), ale také získáváním dat, informací a obsahu z digitálních zdrojů, sdílením dat a informací s vrstevníky prostřednictvím vhodných technologií (při tvoření reklamy). V rámci aktivity také využívá dig. technologií k řešení problému. Pakliže žáky poučíme o rizikách práce s digi technologiemi, rozvíjejí digi gramotnost i tímto způsobem. Žák může DG rozvíjet i správným kombinováním digi zařízení za účelem větší efektivity.
- vše viz: Očekávané výsledky učení pro digitální gramotnost
Matematická gramotnost:
např. při tvorbě podnikatelského plánu, kdy žáci používají různé formy textu (tabulky, grafy apod.), musí dohledat potřebné informace a volí k řešení vhodný matematický aparát. Užívá zároveň znalosti ekonomie
- vše viz: Očekávané výsledky učení pro matematickou gramotnost