Analýza kazuistiky a hospitační videostudie tématu Teplá a stude
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
V následujícím textu analyzuji kazuistiku a hospitační videostudii, kterou publikovali Janík, a další (2013). V blogovém příspěvku Oborová didaktika/oborové vzdělávání „mezi“ se zamýšlím nad vztahem oborově vzdělávacím obsahem (CO) a pedagogickým způsobem (JAK) (více ZDE). Upozorňuji na oddělenost jak v přípravě a ve vzdělávání budoucích učitelů zeměpisu, tak i ve školské praxi, která se projevuje ve výuce. Odborníci na pedagogiku (pedagogický výzkum) z Masarykovy Univerzity v Brně publikovali studii a výsledky pedagogického výzkumu Kvalita (ve) vzdělávání (Janík, a další, 2013), ve které se věnují, kromě jiných oborů, i obsahově vzdělávacímu tématu z oboru zeměpis/geografie Teplá a studená fronta. Za tímto textem najde čtenář použitou literaturu i z předešlých dvou textů, které tvoří celý článek: 1) Oborově vzdělávací obsah; 2) Kognitivní mapa oborově vzdělávacího tématu Teplá a studená fronta a rešerše vybraných učebnic.
V následujícím textu analyzuji kazuistiku a hospitační videostudii, kterou publikovali Janík, a další (2013). V blogovém příspěvku Oborová didaktika/oborové vzdělávání „mezi“ se zamýšlím nad vztahem oborově vzdělávacím obsahem (CO) a pedagogickým způsobem (JAK) (více ZDE). Upozorňuji na oddělenost jak v přípravě a ve vzdělávání budoucích učitelů zeměpisu, tak i ve školské praxi, která se projevuje ve výuce. Odborníci na pedagogiku (pedagogický výzkum) z Masarykovy Univerzity v Brně publikovali studii a výsledky pedagogického výzkumu Kvalita (ve) vzdělávání (Janík, a další, 2013), ve které se věnují, kromě jiných oborů, i obsahově vzdělávacímu tématu z oboru zeměpis/geografie Teplá a studená fronta. Za tímto textem najde čtenář použitou literaturu i z předešlých dvou textů, které tvoří celý článek: 1) Oborově vzdělávací obsah; 2) Kognitivní mapa oborově vzdělávacího tématu Teplá a studená fronta a rešerše vybraných učebnic.
geografické vzdělávání
polární fronta
znalosti pedagogického obsahu
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Jaroslav Vávra
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 11. 09. 2018
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.