Svět nás zajímá – Naše obec v minulosti a současnosti, Rodinné p
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Tematický okruh Svět nás zajímá vybízí k hledání informací z různých zdrojů a k jejich vyhodnocování. Práce s přiloženou fotografií má žáky motivovat k pátrání po minulosti jejich obce a rodiny, využít mohou moderní technologie i vyprávění pamětníků. Ilustrativní úlohy lze dobře využít při projektovém vyučování, nebo zařadit do jednotlivých předmětů, ke kterým tematicky patří: občanská výchova – obec, státní svátky, český jazyk – životopis, vypravování, úvaha, diskuse, vyhledání a zpracování informací, dějepis – 30. léta 20. století, události 20. století, informatika – vyhledání a zpracování informací. Všechny 3 ilustrativní úlohy obsahují úkoly pro skupinovou práci ve škole a námět na domácí práci, kdy žáci při vyhledávání informací spolupracují s rodinou a lidmi v obci. Text vznikl v rámci kmenového úkolu NÚV Metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ pod vedením PaedDr. Markéty Pastorové.
Tematický okruh Svět nás zajímá vybízí k hledání informací z různých zdrojů a k jejich vyhodnocování. Práce s přiloženou fotografií má žáky motivovat k pátrání po minulosti jejich obce a rodiny, využít mohou moderní technologie i vyprávění pamětníků. Ilustrativní úlohy lze dobře využít při projektovém vyučování, nebo zařadit do jednotlivých předmětů, ke kterým tematicky patří: občanská výchova – obec, státní svátky, český jazyk – životopis, vypravování, úvaha, diskuse, vyhledání a zpracování informací, dějepis – 30. léta 20. století, události 20. století, informatika – vyhledání a zpracování informací. Všechny 3 ilustrativní úlohy obsahují úkoly pro skupinovou práci ve škole a námět na domácí práci, kdy žáci při vyhledávání informací spolupracují s rodinou a lidmi v obci. Text vznikl v rámci kmenového úkolu NÚV Metodická podpora pro výuku průřezových témat na ZŠ pod vedením PaedDr. Markéty Pastorové.
2. stupeň ZŠ
metodika
obec v minulosti
práce s fotografií
rodina
Svět nás zajímá
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Marie Veverová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 09. 02. 2017
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Aktivita umožňuje žákům, aby si uvědomili, zda se jim lépe pracuje s informacemi v digitální či tištěné podobě. Že musí dále se získanými informacemi pracovat - třídit je, porovnávat, vybírat si zdroje, z kterých čerpají, uvědomit si, že musí posoudit věrohodnost zdrojů. Rozvíjí tak digitální i čtenářskou gramotnost.