4 zdařilé

Interaktivní tabule v MŠ – ano, či ne? Za MŠ Křešice – ano.

Autor
Bc. Magdaléna Chladilová
Datum vložení
4.12.2018
0 0 6
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Informační a komunikační technologie
Interaktivní tabule
předškolní vzdělávání
vzdělávací nabídka

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bc. Magdaléna Chladilová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 01. 2016
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 8.1.2016

Komentář

\"Tabuli jsme získali díky úsilí paní ředitelky právě prostřednictvím dotace.\" -- Tahle informace mi připadá klíčová. Pokud děti z MŠ přechází na základní školu, kde je používání předražených tabulí již zavedeno, těžko by si asi učitelky MŠ mohly vyskakovat, že chtějí jiné vybavení místo toho osvědčeného moderního. Klíčové rozhodnutí tedy bylo učiněno již dříve, a bylo učiněno na ZŠ.


Zajímalo by mě, v jaké situaci a jak bylo učiněno ono prvotní rozhodnutí. Pociťovaly učitelky (nebo jedna učitelka, nebo ředitelka?) naléhavou potřebu zavést nějakou výpočetní techniku, a jako nejvhodnější jim připadala tabule? Dostala škola peníze (z dotace?) a mohla se rozhodnout, za co ty prachy rozfofrují? Nebo byla vypsána dotace právě jen na pořízení tabule?

Jiří Týř 10.1.2016

Komentář

Nedávno jsem viděl ještě nemluvící batole ve fáci prvních krůžků v chození. Písničky a fotografie si ale na tabletu pouštělo zručně a porozuměním. Dotyková tabule s dataprojektorem je myslím ve škole sice pro něco dobrá, ale jinak drahá, neuniverzální a zastarávající věc. Velkoplošný LCD nebo LED zobrazovač je myslím ve spojení s počítačem, tabletem, chytrým telefonem atd. efektivnější a univeržálněji využitelná investice.















Pavlína Hublová 11.1.2016

Komentář

Pane Kocourku, když jsem učila 1. a 2. ročník ZŠ, byla jsem s interaktivní tabulí maximálně spokojená.


Obvykle se zmiňuje jako velký zápor to, že u tabule pracuje jen jeden žák a ostatní se dívají. Já považuji naopak za velký klad, že je IT skvělý demonstrační nástroj, na kterém ukazujeme, jak si s úkolem mají děti poradit, když pak/souběžně pracují samostatně (používají pracovní listy, sešity, manipulativní pomůcky aj.). Na vyšším stupni lze modelovat pouze tak, že dětem popisujeme slovy, ale u malých dětí je třeba využívat více smyslů.


Proto se domnívám, že IT může být pro učitelku (a děti) v MŠ přínosem.

E Kocourek 11.1.2016

Komentář

To je velice vítaná zvěst, že máte s těmi tabulemi zkušenost z první ruky. Budu se tedy těšit, že prozradíte, paní Hublová, jak se ta tabule na vaši školu dostala. Kdo o pořízení tabule rozhodnul, podle jakých kriterií se dotyčný rozhodovatel rozhodoval a mezi kterými alternativami rozhodoval? A nakonec, jak těsně (nebo jak drtivě) a před kterou alternativou zvítězila ta tabule?


Někteří pamatujeme, jak probíhal pokrok za hlubokého socialismu (toho předlistopadového). Osazenstvo továrny (nebo školy či jiné instituce) se někdy dovídalo, že budou mít čest využívat supermoderní výpočetní techniku, až tehdy, když bedny s příslušným počítačem stály na továrním dvoře. Zajímá mě, oč je to dnes, pod dohledem moudrého Bruselu, jiné.


\"Že IT může být pro učitelku (a děti) v MŠ přínosem\" nikterak nezpochybňuji. Jenže takových přínosných zařízení může být víc, a mne zajímá, proč vítězí zrovna ty tabule.


Pavlína Hublová 12.1.2016

Komentář

Dobrý den pane Kocourku, IT jsem si vyzkoušela nejprve v učebně fyziky, kam si ji prosadil pan učitel z 2. stupně. Jak sehnal peníze a co ho k tomu vedlo, netuším. Po 2 letech docházení na IT jsem měla možnost z projektu, do kterého jsme se jako škola zapojili, pořídit si nějakou techniku. Moje volba byla jasná - s IT jsem už měla zkušenosti a plně mi vyhovovala. Pro upřesnění - hovořím o roce 2008.


Ano, možná jsou už opět nové (a lepší) technologie, které se hodí do třídy. Možná mají podobně propacovaný SW, ve kterém mohou učitelky tvořit své přípravy (a možná časem nebude žádný proprietální SW ani potřeba). Možná se časem nashromáždí množství sdílených příprav, aby si paní učitelky ulehčily přípravu na výuku.


Já jsem svého rozhodnutí nikdy nelitovala. PS: IT je ve třídě dodnes, funguje a paní učitelka ji i nadále používá (i když, pravda, ne tak často, jako jsem ji používala já).

E Kocourek 12.1.2016

Komentář

Samé dobré zprávy, paní Hublová! Ač nejsem příznivcem oněch tabulí, situace, jak ji popisujete, se mi velice zamlouvá. Za ten popis vám děkuji.


Vy sama jste si zvolila prostředek, který chcete používat, a to podle kriterií, která jste sama stanovila. Uvádíte, že s tabulí jste měla zkušenosti a dále předpokládám, že roli hrály i již existující přípravy. A zvolený prostředek jste si mohla i pořídit. Kéž by to takhle fungovalo na každé české škole a pro každého učitele.