Chatbot EMA
2 průměrné

Informační technologie v MŠ ano, či ne? U nás ne.

Autor
Jana Smolková
Datum vložení
4. 12. 2018
8 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

hra
Informační a komunikační technologie
mateřská škola
potřeby dítěte
předškolní vzdělávání

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
2 průměrné
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Jana Smolková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 17. 12. 2015
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Maršák 17.12.2015

Komentář

V článku uvádíte tvrzení dr.Kaslové z její přednášky z roku 2013, že \"práce na PC, dívání na televizi dětem v předškolním období škodí, snižuje intelekt\". Není zde ale úplně jasné na jakých objektivně provedených experimentech  je tvrzení dr. Kaslové založeno, či zda se jedná jen o její osobní zkušenost či názor. A co se zde vlastně chápe pod pojmem \"snižování intelektu\"?


Existuje velmi široká odborná literatura zabývající se problematikou efektivnosti používání digitálních technologií (et alia) dětmi předškolního věku při jejich vzdělávání, ale nikde se netvrdí, že použití těchto technologií dětmi zmiňovaného věku by snižovalo např. jejich schopnosti racionálního uvažování či úroveň jiných \"klíčových\" kompetencí.

Bořivoj Brdička 20.12.2015

Komentář

Přidám se k panu Maršákovi. Myslím, že tvrzení, že technologie již z podstaty své existence předškolním dětem škodí, obhájit nelze. Přikláním se však k tomu názoru, že je rozumné, aby učitel, který si není jistý, jak technologie použít přínosným způsobem, se jim raději vyhnul. To ale platí v každém věku. Je-li naším finálním cílem budovat kompetence pro život ve 21.st., pak se asi nasazení technologií a s ním spojenému studiu, jak to udělat správně, nevyhneme.

Janek Wagner 20.12.2015

Komentář

„práce na PC, dívání na televizi dětem v předškolním období škodí, snižuje intelekt“ je označeno za názor. Bohužel není k dispozici ani publikace a ani odborné zdůvodnění. Podobné příspěvky by neměl editor snad vůbec zařazovat.

Michaela Kaslová 16.1.2016

Komentář

Vážení (autorka i diskutující),


je pravidlem, že pokud chceme citovat autora z jeho přednášky, žádáme ho písemně o autorizaci citace. Já zásadně odmítám autorizovat takto provedenou citaci, která je vytržena z kontextu, neuvádí zdroje, na které se lze odvolat, ani počty zkoumaných osob (desetitisíce po řadu let), ani podmínky, časové limity a podobně; formulace zněla jinak a byla podložena argumentací. Souhlasím s panem Wagnerem.


Pokud diskutující zajímají zdroje, mohou jít do zdrojů např. francouzských a německých (např. Michel Desmurget: TV logotomie - la vérité scientifique de la TV). Francouzi mají rozsáhlé výzkumy, která začaly v šedesátých letech minulého století na iniciaci prof. Dumasdier(jeho publikace je k dosažení např. v  knihovně UK v Praze)  a pokračují dodnes. Jinak v češtině lze nalézt překlad z němčiny (2012, vydalo Brno), další informace o zahraničních výzkumech proběhly v tisku, poslední - byť populárně laděný v páteční příloze novin 8.1. 2016. Více se k tomu nechci vyjadřovat, jinak bych přešla do článkové podoby, místo aby šlo o vyjádření postoje.


Tím rozhodně nechci tvrdit, že v článku nenalezneme podněty pro práci v mateřské škole.


Kaslová