Informační technologie v MŠ ano, či ne? U nás ne.
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jana Smolková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 17. 12. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: předškolní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
V článku uvádíte tvrzení dr.Kaslové z její přednášky z roku 2013, že \"práce na PC, dívání na televizi dětem v předškolním období škodí, snižuje intelekt\". Není zde ale úplně jasné na jakých objektivně provedených experimentech je tvrzení dr. Kaslové založeno, či zda se jedná jen o její osobní zkušenost či názor. A co se zde vlastně chápe pod pojmem \"snižování intelektu\"?
Existuje velmi široká odborná literatura zabývající se problematikou efektivnosti používání digitálních technologií (et alia) dětmi předškolního věku při jejich vzdělávání, ale nikde se netvrdí, že použití těchto technologií dětmi zmiňovaného věku by snižovalo např. jejich schopnosti racionálního uvažování či úroveň jiných \"klíčových\" kompetencí.

Komentář
Přidám se k panu Maršákovi. Myslím, že tvrzení, že technologie již z podstaty své existence předškolním dětem škodí, obhájit nelze. Přikláním se však k tomu názoru, že je rozumné, aby učitel, který si není jistý, jak technologie použít přínosným způsobem, se jim raději vyhnul. To ale platí v každém věku. Je-li naším finálním cílem budovat kompetence pro život ve 21.st., pak se asi nasazení technologií a s ním spojenému studiu, jak to udělat správně, nevyhneme.

Komentář
„práce na PC, dívání na televizi dětem v předškolním období škodí, snižuje intelekt“ je označeno za názor. Bohužel není k dispozici ani publikace a ani odborné zdůvodnění. Podobné příspěvky by neměl editor snad vůbec zařazovat.

Komentář
Vážení (autorka i diskutující),
je pravidlem, že pokud chceme citovat autora z jeho přednášky, žádáme ho písemně o autorizaci citace. Já zásadně odmítám autorizovat takto provedenou citaci, která je vytržena z kontextu, neuvádí zdroje, na které se lze odvolat, ani počty zkoumaných osob (desetitisíce po řadu let), ani podmínky, časové limity a podobně; formulace zněla jinak a byla podložena argumentací. Souhlasím s panem Wagnerem.
Pokud diskutující zajímají zdroje, mohou jít do zdrojů např. francouzských a německých (např. Michel Desmurget: TV logotomie - la vérité scientifique de la TV). Francouzi mají rozsáhlé výzkumy, která začaly v šedesátých letech minulého století na iniciaci prof. Dumasdier(jeho publikace je k dosažení např. v knihovně UK v Praze) a pokračují dodnes. Jinak v češtině lze nalézt překlad z němčiny (2012, vydalo Brno), další informace o zahraničních výzkumech proběhly v tisku, poslední - byť populárně laděný v páteční příloze novin 8.1. 2016. Více se k tomu nechci vyjadřovat, jinak bych přešla do článkové podoby, místo aby šlo o vyjádření postoje.
Tím rozhodně nechci tvrdit, že v článku nenalezneme podněty pro práci v mateřské škole.
Kaslová
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.