Co si učitelé myslí o mobilních technologiích?
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Jitka Wirnitzerová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 28. 11. 2013
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
Děkuji za moc pěkný a na velice ožehavé téma zaměřený text. Je evidentní, že se autorka snažila o nestranný pohled na pozitiva a negativa. V textu ale postrádám jednu neoddiskutovatelnou pravdu - ono to bez těch mobilních technologií ve čkole zkrátka nepůjde. Pokud se nebudeme tmářsky chtít zavřít ve škole, která se namísto otevřenosti bude dále vzdalovat reálnému životu, MT si do výuky budeme muset pistit chtě nechtě.
Jde jen o to, jak se nám povede setřít ta negativa.
Hezký den.
Mr

Komentář
Že se nám podaří setřít všechna ta negativa je samozřejmě nebezpečná fikce. Možná si budeme uvědomovat další negativa
http://www.novinky.cz/zena/deti/319713-tablety-a-mobily-mohou-trvale-poskodit-zdravi-ditete.html

Komentář
Nějak mi to připomenutí většinového postoje našich učitelů chybělo. Děkuji, pane Sotoláři. Negativa jsme popisovali již mnohokrát, a to i na poněkud odbornější úrovni - Rizika spojená s technologiemi podle Rosena.
Chtě nechtě se ale musím opět ptát - sdělujete nám to proto, že si přejete technologie ze světa dětí odstranit?

Komentář
Jen říkám, že úplné setření negativ je fikce, nebezpečná fikce digitálních nadšenců. S mnoha negativy se budeme muset spíše smířit a naučit žít. Další nebezpečnou fikcí je vnucovat čtenáři představu, že kritik a pochybovač je nepřítelem a zhoubcem technologií. Také postrádám nějaký \"harmonogram\" zařazování technologií do výuky. Články obvykle nic neříkají o tom, o jak starých žácích (děti, studenti) je vlastně řeč. Otabletovat prvňáky (nebo dokonce předškoláky) může být opravdu škodlivé. V tomto článku také postrádám mezi vážnými riziky (vážnějšími než vyrušování) rozvoj digitální demence a prohlubování závislosti. To jsou například právě ta rizika, která nesetře sebesmysluplnější využívání technologií.

Komentář
Ten článek jen informuje o třech studiích, porovnává je a naznačuje souvislosti. Jiné ambice nemá. Že by mohl pojednávat i o něčem dalším, nemá smysl diskutovat. Odkázal jsem vás na jiný, vašemu zájmu bližší, text. Kritiku přijmeme bez problémů. Problém mám, a neřešíme to poprvé, s tím, že se sám stavíte apriori do opozice. My přitom rizika nezamlčujeme. Jen tvrdíme, že škola je zde proto, aby se jim snažila předcházet - a to nikoli nepoužíváním technologií, ale naopak jejich vhodným používáním.

Komentář
Myslím, že harmonogram nemá smysl už jen z důvodu, že děti dnes dříve hrají hry na tabletu, než mluví. Je nemyslitelné, aby školák neměl mobil - a kdo by dnes kupoval mobil s tlačítky (myslím starou verzi, ne BlackBerry), když může koupit chytrý telefon.
Máme pak prakticky dvě možnosti. Fňukat nad tím, jak je to škodlivé a jaké nevýhody technologie přinesly, nebo s tím zkusit něco opravdu udělat. To se ale točíme dokola.

Komentář
Nesmyslný harmonogram? Opravdu si myslíte, že s technologiemi lze pracovat stejně v první třídě jako ve třídě maturitní? Myslíte, že jednotvárným bušením do tabletu rozvíjíte grafomotoriku stejně jako třeba psaním?
Nemyslíte, že ty technologie přece jen mohou ve škole chvíli počkat? Už právě proto, že si s nimi doma hrají dříve než umí mluvit? Nevím na jak dlouho, ale rozhodně to stojí víc za úvahu než za jednoduché odmítnutí.
Ano, jsem v opozici proti šíření fikce, že nějakým vhodným používáním se dají všechna rizika setřít (viz MR) nebo se všem dá předcházet (viz BB). Pokud si tohle včas nepřiznáme, budeme jednou nemile překvapeni.

Komentář
... Otabletovat prvňáky (nebo dokonce předškoláky) může být opravdu škodlivé.
V praxi používám tablet ve své práci s předškolními dětmi. Rozhodně to pro ně není nic neznámého ani nového. Tyto mobilní technologie před nimi opravdu nezatajíme.
Používám výukové aplikace, kdy děti poznají, že tablet není jen o hrách a jednotvárném bušení do tabletu. A rozhodně je to velmi silný motivační prostředek, který lze efektivně ve výuce využít. Už jen to, že většina dětí zná tablet pouze jako \"něco\", kde hrají hry. Ve škole se seznámí také s jiným a smysluplným využitím. Výukových aplikací pro předškolní vzdělávání je spousta. Málokteré děti je mají v domácích tabletech stáhnuty. Pokud je tedy s nimi seznámím, většina z nich potom žádá rodiče, aby je doma používaly také. Zde už to není o jednotvárném bušení do tabletu, ale spolupráci a komunikaci rodičů s dětmi nad \"nějakou\" zajímavou aplikací.
Přiznám se, že se obracím spíš k tomu, co mohou tyto technologie dětem přinést nového a smysluplného než přemýšlet nad tím, jak jen škodí dětem apod.
...škola je zde proto, aby se jim snažila předcházet - a to nikoli nepoužíváním technologií, ale naopak jejich vhodným používáním.
Asi není co dodat...
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.