Chatbot EMA
5 skvělé

Pedagogika nejistoty podle Jima Grooma

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
3 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

A Domain of One’s Own
blog
DS106
Jim Groom
konektivismus
Larry McCallum
MOOC
polemika
portfolio
UMW

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 15. 01. 2013
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Rostislav Řepka 16.1.2013

Komentář

pročetl jsem zatím v první vrstvě bez noření se hlouběji a myslím, že toto samo o sobě je téma na seminární práci:) od minulého pondělí jsem bombardován jedinečnými články na Spomocníku a ač bych velmi rád pronikal hlouběji a zažil problematiku a mohl se kvalifikovaně vyjádřit volím tanec nad ostřím meče plnění běžných výzev člena týmu a ochotou hledat souvislosti co mi cooperující na spomocníku nabízejí na zlatém podnose... vím mohu si TAGOVAT a vrátit se až bude volněji:) ... víme jak to dopadá...


neútočím ani nekritizuji jen sděluji své zkušenosti a PROSÍM moudré a ty co připravili koncept ke Strategii vzdělávání 2020:) probírané na zítřejší konferenci za účasti Ministra to asi nejsou, by velmi pečlivě vyrovnávali oslovení inovativní technologií a multimédii....by stejně důrazně nutili své studenty všech věkových a schopnostních kategorií také k praktické realizaci, motorice, úvahám nad humanitními spouvislostmi, lidskostí, záměrem a Cílem..... a zatěžkávali jak kreativní tak jiné složky osobnosti jedince rovnoměrně....


 


Omlouvám se za ASI nesrozumitelnost neb v týmu také propagujeme multimédia, sdílení informace i Cíle virtuálně, GTD, CRM, nezávislost online reportování a korigování .... schopnost orientovat se v nejistotě je v našem týmu nezbytným předpokladem k přežití déle než 6 měsíců,


krom toho však také zametáme, stěhujeme nábytek i když bychom si mohli sjednat službu  dvakrát kliknout:), nosíme kamery, děláme řidiče, učitele sobě i svým kolegům, snažíme se  REALITY dotýkat


 


ALE k věci nepřeceňuji ani nepodceňuji web ale stále vidím mnoho mladých lidí co se neztrácejí na webu a globálních i lokálních sítích....zato jim staršně  chybí reálný význam obsahu, který rychle a kvalitně vyhledají včetně velmi efektivních reakce účinnosti v objektivní realitě...


pojmy Morálka a Citlivost přijímače a vysílače ztrácejí reálnou užitnou hodnotu


 


na závěr svého komplikovaného příspěvku  si dovolím na autora článku dvě otázky:


 


A: zda si je vědom jak složitou a komplexní matérii v každém článku s mnoha odkazy svým čtenářům i veřejnosti předkládá


B: zda by byl ochoten každý cenější článek doplnit o multimediální informační modul???


 


ANO li pak by zjistil, že nám hledající to zabere strašnou spoustu času být alespoň poctivýmí čtenáři:)


 


i tak Děkuji za závan moudrosti což je aplikované vědění


PS:


Klidně to je možné  tento nespojitý komentář plný nejistoty a provokací smazat neb čas asi ještě nedozrál

Bořivoj Brdička 17.1.2013

Komentář

Milý Rostislave,
(jak vidíte, docela dobře se známe) tvůj příspěvek má dvě roviny, na něž je třeba reagovat. Nejprve kritika.


Pokud budeš reagovat na články Spomocníka, je třeba si uvědomovat, že je čtou i lidé, kteří o tobě nic nevědí. V tomto případě nemohou tušit, že vedeš tým ISP (iPraxetv), který zajišťoval přenosy mých přednášek v rámci Vzdělávacích technologií 21.st. A proto ani netuší, že vaším cílem je propojovat učitele s praxí a zastupujete v této záslužné činnosti zájmy velkých výrobních podniků působících na našem území. Je jasné, že v této roli se musíte zajímat i o věci politické - jako je např. Strategie 2020.


A teď k druhé věci. Jsem si vědom, že mé články jsou pro běžného čtenáře dost náročné. Že většinou žádají též pochopení souvislostí, které nemusí být zřejmé, ale jsou většinou přímo odkazovány. Tyto texty jsou proto určeny především těm zájemcům o problematiku vzdělávacích technologií, kteří chtějí věci zkoumat hlouběji. Píšu je v roli kurátora, který se snaží vyznačovat stopu, po níž by mí případní následovníci mohli, budou-li chtít, jít. Situace, v níž se jako učitel nacházím, mě vede k tomu přenechávat iniciativu stále více na studentech. Nikdo v tomto státě nepovažuje schopnost učitelů pracovat s technologiemi za nutnou podmínku jejich existence (to je vzkaz, který můžete dnes vyřídit panu ministrovi). Nezbývá mi tedy, než je nechat, aby se rozhodli sami. Budou-li sledovat odkazy, dostanou se postupně až k podstatě (díky vám teď mají i přednášky). Někteří toho jsou schopni, a to je pro mě závazné.


Mazat příspěvky nemohu a ani bych to v tomto případě neudělal. Dík za zájem i za čtení.

Rostislav Řepka 17.1.2013

Komentář

tolik potřebný Bořivojův Spomocníku:),


jsi naší Pochodní co nás drží na Cestě k pravé moudrosti a to je hledání a ověřování.... trochu té obtížnosti je třeba a rádi ji podstoupíme i když nás nesmyslnost bytí někdy drtí jak mlýnské kameny zrnka pšenice či ječmene....


 


dovolím si  drobné připomínky


POPRVÉ nevnímám a po dnešní osobní návštěvě konference MŠMT Strategie vzdělávání 2020 již vůbec NE, že  strategie je věc politická ale NAOPAK občanská. V koridoru  či sektoru  Vzdělávání především. Každému rodiči  i všem ostatním by měla ležet na srdci a měla by být DŮRAZNĚ apolitická. Politika může nastavit měkčí či tvrdší parametry ale nesmí ji ovlivňovat. Dnešní jednání a chování jedinců na konferenci považuji za odborné, hledající kořeny s ochotou naslouchat a vůlí k sebereflexi. Když jsem v žertu při předání inovativně konzervativního symbolu Ministrovi Fialovi vytýkal, že v nástinu postrádáme ITC jako pilíř připustil že ANO a že to tam někde je... panelová diskuze v odpoledním bloku mi dala víru, že i když je předložený materiál diletantskou slátaninou a to jsem hodně při zemi i při tvrzení že mu obsahově nelze nic vytknout je nedostatečný .... k tomu bychom se přiblížili k pozici 20té nejkonkurenceschopnější zemi:). Pracovník OECD Paulo Santiago měl nádhernou suchou prezentaci ničemu neodporující a dokonce lecky rezonující s potřebami naší malé  společenské podmnožiny evropského regionu...pak naštěstí  přišly dva šlehačkové dorty v podobě Glyna Kirghama (nezávisly expert) a Moniky Landmanové (IBM ČR jediný panelista za praxi). Oba vtipnou formou bez prezentace a jen z poznámkami hovořili.... nejen,  že svět už je dávno jinde a valí se kolem a je vhodné si to při zpracování strategie 2020 uvědomit (dle mého pragmatického názoru je to stěží okamžitá strategie neb sektor vzdělávání je řízen jinými pravidly než cykly počasí či chování zákázníkůna FBooku a trhu obecně..jen na okraj) Oba profesiónálové hovořili o tom co jsme slyšeli na přednáškách Bořivoje v cyklu "Technologie pro 21.století..." či jak se to jmenovalo:)celý podzim2012... naštěstí bylo zadokumentováno a nejen projektovému týmu Strategie 2020 ale i široké veřejnosti je ZDARMA dostupné nejen na  iPraxeTV.cz ale i YouTube (i když je zřejmé že to někdo zaplatit musel:)) nicméně již se na tom nikdo přiživovat nebude!


tedy na poprvé prosba bojujme by strategie Vzdělávání byly věcí občanskou a odbornou


PODRUHÉ mne osobně těšící poznatek z neformální diskuze. Po dotazu zda jsem natáčel a kde se k tomu bude dát dostat..jsem diskutoval s mladými lidmi z jisté vyšší školy asi odborná z Liberce...závěry jsou tří.


A/ očekávali, že bude konference zaznamenávana pořadatelem pro budoucí využití když již není živě přenášena (inspirace, že panu ministrovi navrhneme, by se přiště zjednala náprava)


B/prý když najdou nějakou rozumnou informaci z oblasti ITC tak zjistí že Brdička už o ní na Spomocníku dávno psalpsal


C/ EDMODO neznají ale zaplať vesmíru MOODLE ano


 


NAPOTŘETÍje velmi nutné opravdu nutné je by existovala místa kde se lidé nadechnou nejen k inovaci a budoucí moudrosti a kdy i my co si myslíme, že jsme v praxi inovativní najdeme inspiraci k implementaci a sebereflexi. Věřím, že společně naše odborné někdy urputné debaty s Bořivojem o budoucnosti školství dotáhneme do Spomocníkovi Akademie beb jinak se to jmenovat nemůže...


NAPOČTVRTÉ prosba všem vzdělavatelům nevzdávejte to ať jste za katedrou v práci na úřadě v rodine či na silnici ....vaše úloha je posvátná řehole neocenitelná penězi ....přesto potřebná! V našem týmu má každý vzdělávatel ten co předává kompetenci bezmeznou úctu a někdy zvládneme i drobnou motivaci inovativní:)


NAPOPÁTÉ nečekejme že to někdo udělá za nás a propojujme se efektivně s těmi co nás obohacují a motivují ignorujme hlupáky a zlatokopy, mějme své žáky studenty praktikanty kolegy rádi a snažme se porozumět jejich potřebám a na svoje a naše přitom nezapomínejme:)


 


ať se nám všem daří!


 


 


 


 

Bořivoj Brdička 26.10.2013

Komentář

Připojuji aktuální příspěvek z blogu Alastaira Creelmana, který v zájmu pochopení vnímání míry nejistoty kolem nás zmiňuje několik případů, kdy se cílem mystifikace staly dokonce i seriózní vědecké publikace - http://acreelman.blogspot.cz/2013/10/quality-and-openness.html.