Potřebuje učitel portfolio?
využito ve
výuce

Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Bc. Miloslav Khas
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 09. 02. 2015
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay

Komentář
\"Tento příspěvek inspirován Edwige Simon na portálu Edutopia [1] by vám mohl pomoci\" Špatný překladač?

Komentář
Pane Sotoláři, nemáme se rádi, ale to vás ještě neopravňuje urážet mé studenty. Jednoduchým srovnáním snadno zjistíte, že žádný z článků, které publikujeme, není pouhým překladem. Že původní význam přizpůsobujeme tomu, co víme, a že se tímto způsobem učíme. Jsem dokonce přesvědčen, že tím, že nás sledujete, napomáháme i vašemu odbornému růstu.
Zrovna tento článek má docela zajímavou souvislost s děním u nás. Naznačuje, jak odlišný by měl být přístup našeho karierního systému k tomu, co nazýváme portfoliem učitele.

Komentář
Pane Brdičko,
nikoho neurážím tak, jak naznačujete. Autor - na rozdíl od Vás - pochopil, že se mi prostě nelíbí věta, neskloňované a nepřechýlené jméno. Že vaše (malým písmenem \"v\" naznačuji, že myslím Vás a Vaše studenty) články sleduji se zájmem, a že jsem dokonce takto obohacován a vzděláván, je nepochybné, i když jsem to asi nikdy neřekl a i když s mnohým Vaším názorem zásadně nesouhlasím. P.S. Možná bych článku ponechal původní titulek (Digital Teaching Portfolio).

Komentář
Vážený pane Brdičko,
velmi si cením Vašeho komentáře a děkuji za něj. Onehdy jsme spolu řešili, proč nechtějí učitelé svoji práci a své nápady sdílet, podělit se s ostatními, diskutovat on-line. Příspěvek pana Sotoláře v sobě skrývá hledanou odpověď. Učitelé ve svém volném čase hledají podněty, inspiraci, zpracovávají články... To vše s pocitem, že to může někoho zajímat, že to může někomu pomoci... Místo očekávané diskuze nad tématem se objeví komentář, který je mimo jiné i zcela mimo téma. A to ani nemluvím o tom, že od přechýlení zahraničních jmen se v poslední době ustupuje.
Kde pan Sotolář získal pocit, že nikoho svoji jízlivou poznámkou o špatném překladači neuráží vážně netuším. Uráží. A to velmi. Podobnou poznámku bych možná očekával na novinkách.cz v nějaké rádoby politické debatě. Rozhodně ne na portálu RVP a už vůbec ne od člena Rady starších.

Komentář
Tohleto portfolio - není to něco jako webové stránky?
"A to ani nemluvím o tom, že od přechýlení zahraničních jmen se v poslední době ustupuje." -- Odsud to vypadá, že o tom autor zajisté mluví. A pokud tedy bylo jeho záměrem nepřechylovat, cožpak je tak složité tu větu překonstruovat tak, aby byl smysl zachován, přechylovat se nemuselo a čeština nezaplakala?
Když jsem se kdysi dávno jako začínající webový publicista cítil otrávený (a možná i uražený) komentáři čtenářů, kteří měli na věc názor odlišný od mého, nebo dokonce vkládali příspěvky off topic, doporučil mi zkušený šéfredaktor, ať nemyslím na ty jednotlivé (či desítky) nesouhlasící, zesměšňující či urážející komentátory, ale na stovky (případně tisícovky) čtenářů, kterým se článek líbí. Panu Khasovi doporučuji totéž. Před nesouhlasem čtenářů ho ani politicky superkorektní restrikce portálu RVP neochrání.

Komentář
Mé hodnocení, pane Khasi, vyjadřuji tím, že jsem článku udělil hvězdičky.
Hodně zdaru!
ON
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.