Kam až dosáhne kooperace?
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Martin Rusek
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 16. 11. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Očekával jsem s napětím i druhý díl vašeho seriálu. Dnes jsem četl jen velmi zběžně, určitě se jako v případě prvního dílu vrátím k podrobnějšímu studiu. Začal jsem ve škole "projekt" (v případě zájmu pošlu link) který bych celkem rád vztáhnul k vašemu seriálu - je rozdělený do týdnů a týká se druhé světové války. Některé prvky jsou podle mého kooperativní jiné kolaborativní - snažíme se uplaťnovať některé prvky kooperativního učení, např.: Na internetu je většinou k dispozici dostatek materiálů, které budou vyhovovat jeho potřebám a preferencím. Větší množství materiálů k výběru sice ztěžuje volbu, ale žák z toho těží nepřímo – dívá se na stejný předmět z více pohledů, vidí jej v různých kontextech. Váš nesouhlas je samozřejmý - nicméně už v půli projektu se ukazuje, že některé skupiny, respektive žáci jdou cestou mnohem náročnější, ale vnitřně je to více naplňuje (baví) - v tomto smyslu bych se držel oblíbené fráze hnutí RAF ze 70. let 20. století: "čím hůř, tím lépe". Jinými slovy - hledají více zdrojů, vybírají to nejlepší a musí tomu věnovat hodně času. Zároveň je hodně skupin respektive žáků, kteří zůstanou u klasické a nejjednoduší cesty. Projekt by šel podle mého názoru realizovat i na iPadech, teď je rozdělen na práci doma a ve škole. Byl bych rád kdybyste si udělal čas se na to podívat, nicméně nemůžu práce a jména žáku zvěřejňovat, takže volím tuto cestu.
Jinak naprosto souhlasím s tímto: Rozdělení učení do vyučovacích předmětů je podle mého nevhodné abstrahování, idealizování některých předmětů a povyšování některých předmětů nad jiné. Vyúsťuje v názor, že některé předměty jsou klíčové a závisí na nich jiné předměty. Znalosti, včetně těch získaných vzděláváním, nejsou takto strukturovány. Vnucováním porozumění předmětu na základě klíčového předmětu vyvoláváme u žáků nevhodně strukturované, chybné pohledy na znalosti a na svět obecně. Něco podobného bylo nejspíš zamýšleno i propojováním předmětů do témat jako Člověk a společnost v RVP, realita je samozřejmě úplně jiná, protože správně píšete o vzdělávání učitelů - to by se muselo změnit, určitě by mělo nastoupit cestu, kdy se učitelé budou vzdělávat v určité konkrétní oblasti, ale zároveň budou muset znát i oblasti svých kolegů, budou je muset při svém studiu aktivně propojovat a závěrečné zkoušky by měli být o syntéze růrzných metod, obsahu a přistupu s cílem ukázat něco naprosto nového.
Komentář
Vážený pane kolego! Těší mě Váš zájem o oba příspěvky. Děkuji az milá slova. Pokud jde o Váš projekt, ještě než jsem dočetl první odstavec jsem si říkal, že se o něj budu více zajímat. Moc rád se s projektem seznámím. Třeba se nám společně podaří ho ještě vylepšit pro žáky v příštím roce. Pokud jde o druhý odstavec, je to přesně, jak píšete. Původní myšlenka RVP byla skutečně taková; jednotlivé předměty měly vzájemně prolnout a učitelé tak více spolupracovat. U myšlenky to ale většinou zůstalo. (Kdesi ve fóru k našemu kurzu nebo na blozích někdo komentář v tomto smyslu více rozvinul, už ale nevím, kd eho najít.)
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.