Otevřené vyučování jako jedna z moderních metod
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Věra Holotová
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 14. 03. 2012
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: speciální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
Trochu mě zaráží, že v článku není ani zmínka o tom, jak otevřenost souvisí s možností propojit školu se světem prostřednictvím technologií - viz seriál na Spomocníkovi (1. díl - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/14887/). Pravděpodobně se jedná o pouhou shodu názvů. Zde mám ale pocit, že se o skutečnou otevřenost nejedná.
Komentář
Otevřené vyučování je označení pro didaktickou koncepci, která se v návaznosti na reformní pedagogické názory (např. Freinet, Petersen) rozvinula v 70. a 80. letech minulého století. Nové organizační formy nahrazující tradiční frontální metody se u nás šíří jen zvolna. Je nepochybné, že ICT nalézají v této koncepci bohaté uplatnění, \"otevírání školy\" lze chápat i jako vstřícnost vůči novým technologiím a jejich využití. Jen pro zajímavost - zmíněný C. Freinet začal před 80 lety ve velké míře používat ve škole technické prostředky jako gramofon, film, školní rozhlas, zaváděl výměnu dopisů a textů mezi třídami a školami, organizoval vyučovací projekty apod.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.