Chatbot EMA
5 skvělé

Blogovat, či glogovat?

Autor
Petra Vaňková
Datum vložení
4. 12. 2018
15 0 19
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

blog
Dabbleboard
Doodletoo
glog
Glogster
Google+
kidblog
PEPOUŠův nápadník
Posterous

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Petra Vaňková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 07. 11. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Mgr. Hana Pilařová 7.11.2011

Komentář

Glogster EDU jsme loni využívali se žáky při semináři z informatiky. Vyhovovala mi zejména učitelská verze, kdy jsem mohla spravovat žákovské účty a rychle se orientovat na čem žáci aktuálně pracují. Je škoda, že aktuálně už tato možnost ve free verzi padla.

Martin Rusek 7.11.2011

Komentář

Nejprve jsme podlehl klasické hříčce mozkua  četl druhé slovo jako googlovat :) ihned jsem se do článku ponořil, ve snaze najít argumenty potírající blogování a upřednostňování hledání informacích jiných, které bych poté na základě informací z kurzu Vzdělávací technologie pro 21. století uvedl na pravou míru. Namísto toho se mi dostalo osvěty, za kterou Vám, vážená kolegyně mockrát děkuji. Možností využití jecelá řada a věřím, že se toto téma na spomocníkovi ještě objeví.


Pokud jde o komentář kolegyně Pilařové, myslím, že to chce jen chvíli počkat. Tak jako se roztrhl pytel s blogovacími prostředími, se to jistě stane i s glogovacími (poprvé používám tohle slovo).

Mgr. Hana Pilařová 7.11.2011

Komentář

během toho roku a půl, co jsem potkala Glogster, jsem jiný podobný systém nepotkala. :) Je škoda, že u nás je glogování tak málo známé, zvláště když kořeny Glogsteru vedou do Čech :)

Bořivoj Brdička 7.11.2011

Komentář

Ani já jsem se dosud s výrazem "glogovat" nesetkal. No co, můžeme přece být občas v něčem první. Zase tak často se to nestává. Pokud je tomu tak, pak je třeba Petře gratulovat!

RNDr. Jitka Rambousková 7.11.2011

Komentář

O Edu.Glogsteru jsem na portále psala v článku http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/11447/EDUGLOGSTER-VE-VYUCE.html. Je škoda, že v současnoti se jeho využití hodně zkomplikovalo.

Bořivoj Brdička 7.11.2011

Komentář

V květnu mi to uteklo. Škoda, určitě bychom ho minimálně odkázali. Dík za upozornění.

Mgr. Hana Pilařová 7.11.2011

Komentář

A ve WIKI máme odkaz už od dubna 2011 (http://wiki.rvp.cz/Kabinet/Online_n%c3%a1stroje/2.ZV/V/IKT/Zpracov%c3%a1n%c3%ad_a_vyu%c5%beit%c3%ad_informac%c3%ad/Gloster_EDU) :)

Barbora Obytová 8.11.2011

Komentář

Dobrý den.


Paní Mgr. Pilařová - EDU se i nadále dá používat pod učitelskou verzí, více informací najdete zde: http://edu.glogster.com/product-information


Samozřejmě také děkujeme za pochvalu!


Pane Rusek - pokud používáte naši službu, jsme velmi rádi.


Pokud by někdo z diskutujících měl problém, dotaz týkající se Glogsteru, neváhejte nás kontaktovat!


glogster@glogster.com


Děkujeme ještě jednou všem uživatelům!

RNDr. Jitka Rambousková 8.11.2011

Komentář

Nechci dál rozviřovat diskusi, ale učitelská verze, kde mám jenom svůj účet a neřidím žákovské, snad ani učitelská není. 

Bořivoj Brdička 8.11.2011

Komentář

Když už se tak předháníme, kdo o Glogsteru informoval dříve, v Odkazníku je od 18.12.2008. Máme v databázi i datum vložení. Spolupráce našich učitelů s autory by jistě byla velmi přínosná. Tak ji zkuste navázat. Děkujeme za zájem!

Barbora Obytová 8.11.2011

Komentář

Paní Rambousková - nevím, zda jsem Váš příspěvek pochopila dobře, ale pro učitele je vhodná verze edu.glogster.com a tam můžete mít pod jedním účtem své studenty (počet závisí na tom, jaký druh licence(produktu) si vyberete.

RNDr. Jitka Rambousková 8.11.2011

Komentář

Jistě, využívala jsem, ze 100 studentů nejdříve klesl počet na 50 a teď ve free na nulu. \"Své\" studenty mám šedé a těžko opravím třeba jejich heslo. Takže tento účet opravdu mohu nazvat učitelským jenom těžko. Všechny další placené varianty jsou mi jasné.

E Kocourek 8.11.2011

Komentář

Tak že prý \"stačí se zaregistrovat na patřičném místě\". Původně jsem se obával, že (někteří?) místní autoři budou (\"jenom\") mystifikovat studenty. Ale teď to vypadá ještě hůř.


Víte, na webu lze publikovat i BEZ registrování se na patřičném místě. Hádejte jak.  

Bořivoj Brdička 9.11.2011

Komentář

Vypadá to, že tento produkt přece jen zase tak perspektivní pro naše školy nebude. Právě proto je soustavná výměna informací a názorů nezbytná.


Pro pana Kocourka, prosím, mějte pochopení. Od té doby, co jsem ho vyzval, aby sám napsal něco hodnotného, nás nemá rád. Nejsem si úplně jist, zda tvrzení, že záměrně mystifikujeme studenty již není porušením etických zásad diskuze na portálu (http://autori.rvp.cz/obecne-informace/netiketa)?

Barbora Obytová 10.11.2011

Komentář

Pane Brdičko, proč si myslíte, že to není vhodné pro naše školy?


Bořivoj Brdička 10.11.2011

Komentář

Sám jsem produkt zkoušel pouze povrchně a je to již dost dlouho. Ze zde realizované diskuze vyplývá, že obchodní politika provozovatele je i u EDU verze zřetelně komerční. Proto jsem dospěl k názoru, že tato aplikace nebude pro naše školy zcela ideální. Existuje mnoho možností, jak využít jiné nástroje. Uznávám ale, že Glogster lze celkem hezky použít i bez speciálních EDU funkcí v základní volné verzi. Něco velmi podobného se děje běžně. V okamžiku, kdy je produkt využíván, snaha ho prodat vede ke snížení jeho využitelnosti. Zažil jsem to již mnohokrát. Naposledy se mě to dotklo u Ningu. Takže nám nezbývá, než si zvyknout a stále hledat. Jistě nečekáte, že budeme platit!

Barbora Obytová 11.11.2011

Komentář

Díky za Váš názor. Jen bych chtěla podotknout, že EDU verze (od LIGHT) je zcela bez reklam, tudíž není komerční. A jakmile je produkt prodán, tak se naopak jeho využitelnost zvyšuje s nástupem mnoha funkcí, o kterých nevím, jestli víte. Glogster EDU se dá využít mnoha různými způsoby a ulehčuje spoustu práce učitelům a studentům ulehčuje učení :)

Mgr. Hana Pilařová 11.11.2011

Komentář

Jako učitelce informatiky mi  minulá verze EDU Glogsteru vyhovovovala. Mohla jsem v klidu spravovat žákovské účty, mohla jsem jednoduše sledovat výsledky práce žáků. Mým cílem bylo dát jim do ruky nástroj a naučit je s ním pracovat. Vím, že v placené verzi pak byly některé možnosti další, ale free verze mi pro to základní seznámení stačila. Vzhledem k tomu, co všechno jsem v rámci informatiky chtěla pojmout, jsme glogsteru jako nástroji věnovali asi 5 hodin.


Současná podoba v neplacené verzi mi již tenhle luxus správy a snadné orientace nedává a kvůli opravdu pár hodinám, které by na seznámení s touto aplikací padly, nehodlám platit ani tu nejnižší platbu.


A o tom je celá tahle debata pod článkem. Nikdo nezpochybňuje užitečnost aplikace, ale pozastavujeme se nad změnou účtů a funkcí.

RNDr. Jitka Rambousková 11.11.2011

Komentář

Plně souhlasím. Mrzí mne, že nebyla zachována ani možnost spravovat již existující účty. Právě dnes mi 5 žáků odevzdávalo práci a vybrali si formu glogu.A moc se divili, že jejich práce nevidím a musí mi posílat odkaz ne ně ještě jednou.


A právě dnes mne kolegyně požádala o založení účtů, aby je využila v hodinách českého jazyka. Loni vytvářela s dětmi a systém ji vyhovoval. Letos využijí jinou službu.