Chatbot EMA
4 zdařilé

Publikace na internetu

Autor
Bc. Monika Černá
Datum vložení
4. 12. 2018
38 0 7
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Blogger
ICT
internet
Posterous
publikování

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bc. Monika Černá
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 11. 10. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

E Kocourek 12.10.2011

Komentář

Ta terminologie mi připadá zmatečná. Publikační platformy, fajn. Ale motat do toho nástroje (a dokonce softwarové prostředky), to je šílenství. Charakteristický výrok: \"... nástrojem pro publikování je služba ...\".


Třeba se neshodnu s autorkou (a třeba vůbec s nikým), ale pod nástrojem si představuju cosi, čím já sám provádím určitou činnost - třeba píšu článek. Tedy nástrojem je editor, generátor HTML, ftp. Kdežto služba je to, co provádí něco za mne nebo co pro mne něco zprostředkuje - třeba vystaví můj text na webu, nebo mne nechá využívat veřejný editor, nebo mi počítá přístupy čtenářů k mému článku.


Připadá mi, že v článku mezi nástroji chybí ten základní - textový editor, a mezi službami také ta základní - web hosting. Nemyslím si, že by studenti byli TAK omezení, ale pochybnost ve mně hlodá - co když opravdu existují studenti, kteří NEVĚDÍ, že nejjednodušší způsob publikování je NAPSAT článek, KOUPIT si webový prostor a ten článek do něj UMÍSTIT? Zdá se, že zde se to nedovědí ... 

Janek Wagner 12.10.2011

Komentář

\"Nemyslím si, že by studenti byli TAK omezení, ale pochybnost ve mně hlodá - co když opravdu existují studenti, kteří NEVĚDÍ, že nejjednodušší způsob publikování je NAPSAT článek, KOUPIT si webový prostor a ten článek do něj UMÍSTIT? Zdá se, že zde se to nedovědí ... \"  - obávám se, že to nevím ani já. Cože je nejjednodušší?!

Janek Wagner 12.10.2011

Komentář

Určitě bych jako alternativu uvedl službu Weby Google/Google Sites, kde lze snadno a rychle využít pro tvorbu webu redakční systém typu wiki, který integruje i další služby Google viz třeba www.gug.cz nebo wiki.ceskaskola.cz.

Janek Wagner 12.10.2011

Komentář

A dovolím si ještě jeden odkaz na ukázku webu s využitím Wordpress http://www.malotridky.cz/.

E Kocourek 12.10.2011

Komentář

Trefa do černého! Zdá se, že jsem vyhmátnul, oč tu jde a čím by se IMO mělo začít. Co to znamená NEJJEDNODUŠŠÍ, co to znamená PUBLIKOVAT na Internetu. Pokud někdo chce spolu s týmem spolupracovníků vytvářet oborovou databázi, je Wiki dobrá volba. Pokud někdo chce mít maximální sledovanost a ovlivňovat co největší okruh čtenářů, najde si pro svůj blog tu pravou platformu, tu správnou grafiku, ty nejefektnější fonty, tu správnou délku textu (ani málo, ani moc), a jistě i ten správný politicky korektní obsah, aby nedejbože někoho neurazil.


Ale pro mne neadrtálce publikovat znamená zveřejnit. Ne se někde registrovat, ne podřizovat se podrobným pravidlům, koho všeho a čeho všeho se nesmím slůvkem nešetrně dotknout, a ne si nechat můj text prznit reklamou (byť by to byla reklama nějakého bohulibého nad-státního útvaru).


Získávám dojem, že zdejším ideálem je zahltit studenty záplavou těch nejmazanějších služeb v tom nejpůsobivějším marketingovém obalu, ale přitom těm studentům pečlivě zatajit, o jaké ČINNOSTI při tom publikování jde. To je skvělá výchova budoucích spokojených platících zákazníků všakvímekoho. Ti zákazníci jsou pak spokojeni ne proto, že jimi používané produkty fungují, ale proto, že vůbec netuší, co by ty produkty vlastně měly dělat. Natožpak že by dokázali zjistit, cože se to vlastně na jejich počítačích děje. A proč by je to mělo zajímat ...

Bořivoj Brdička 13.10.2011

Komentář

Myslím, že se musím Moniky a Michala zastat. Psát o tom, že existují textové editory, je snad, i při předpokládané nízké počítačové gramotnosti čtenářů, zbytečné. Opomenutí všeobjímajících služeb Google myslím také moc nevadí. Článek chtěl ukázat právě ony další možností, a proto je velmi hodnotný. Navíc končí těmito slovy: \"Nabídka publikačních nástrojů je samozřejmě podstatně širší.\"

Ondřej Neumajer 15.10.2011

Komentář

Článek považuji za velmi zdařilý a užitečný. Autorům za něj děkuji. Ano, je pravda, že jedním z doporučení k dalšímu zkvalitnění článku by mohlo být uveřejnění nějakého systému třídění možností publikace, např. na SW nástroje na desktopu, na serverové nástroje a na on-line služby, nicméně to už by byl jiný článek, mnohem delší. Uvedené příklady jsou sice namátkové, ale jistě užitečné.