Chatbot EMA
5 skvělé

Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje

Autor
Naděžda Vogalová
Datum vložení
4. 12. 2018
5 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

osvětlení
Vernier LabQuest

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Naděžda Vogalová
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 27. 06. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jakub Jermář 28.6.2011

Komentář

Pokud se rozhodneme pro využití školního systému Vernier, lze použít i úspornější varianty:


a) k připojení senzoru k počítači můžeme využít místo dataloggeru LabQuest levnější rozhraní Go!Link (http://www.vernier.cz/produkty/podrobne-informace/kod/GO-LINK)


b) lze využít jedodušší světelnou sondu Vernier TILT-BTA s omezenějším rozsahem (http://www.vernier.cz/produkty/podrobne-informace/kod/TILT-BTA)


c) používáme-li datalogger LabQuest, můžeme měřit i bez připojení k počítači (tj. na jeho dotykovém barevném displeji), to může být vhodnější např. při laboratorní práci, kdy úlohu plní dvojice či trojice žáků

Pavel Böhm 28.6.2011

Komentář

Dělal jsem to se svými studenty na semináři. Očekával jsem, že světlo svíčky nebude příliš stabilním zdrojem a bude to působit potíže, ale šlo to se svíčkou překvapivě dobře. Přesto doporučuji zvolit spíše nějakou žárovku. Studenty to bavilo a naučili se při té úloze i mnoho vedlejších věcí, jako třeba že není nutné měřit nutně s pravítkem, že stačí měřit vzdálenost v násobcích délky gumy na gumování a podobně :o).


Okna v místnosti obecně působí problémy a velmi experiment ovlivňují, proto doporučuji zatemnit nebo mít dostatečně silný zdroj (třeba 300W žárovku), který okno s přehledem přesvítí, nebo to aspoň dělat směrem k tabuli a od tabule (tedy v konstantní vzdálenosti od okna. Obecně je potřeba nad vlivem jiných zdrojů přemýšlet a nenechat se tím zaskočit.