Chatbot EMA
5 skvělé

Vliv technologií na děti prudce roste

Autor
Bořivoj Brdička
Datum vložení
4. 12. 2018
0 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

Kaiser Family Foundation
mezigenerační vývoj
moderní výukové metody
síťová generace
transformace

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Bořivoj Brdička
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 28. 02. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Mgr. Martin Rusek 2.3.2011

Komentář

Díky za další inspiraci, pane doktore. Dovolím si ale nesouhlasit se závěrem článku. Kdybychom se snažili výuku pouze přizpůsobovat těmto podmínkám, školství se nikdy nevymaní z pozice stíhacího závodníka sledujícího čelo pelotonu, který navíc sice supí dopředu, ale tak nějak neřízeně, samovolně a kdo ví, jak efektivně (Warlic). Myslím, že by naší snahou mělo být spíše směrování žáků tím, podle nás nebo skupiny odborníků nejlepším, směrem - samozřejmě s využitím jim vlastních médií.
Bořivoj Brdička 2.3.2011

Komentář

Tak nevím, Martine, ale mám pocit, že je na první pohled jasné, že nejsme v rozporu. Stanovíme si ty nejvhodnější cíle, tedy podle našeho nejlepšího přesvědčení, a ty se pak snažíme naplňovat metodami, které jsou přizpůsobené podmínkám, v nichž se nacházíme. Nikdy jsem to nemyslel jinak. Nenajdete u mě zmínku o tom, že by snad technologie přímo určovaly, co se má učit. Ovlivňují to pouze nepřímo díky posunu kompetencí.
Mgr. Martin Rusek 2.3.2011

Komentář

Jsem rád za tuto odpověď. Zaskočila mě jen ta věta \"je na nás, abychom výuku měnícím se vlastnostem dětí v maximální možné míře přizpůsobili\". Dala se totiž vyložit i tak, že zkrátka podlehneme tlaku.
Vladimír Helešic 2.3.2011

Komentář

Článek je nesporně zaujímavý a vede k zamyšlení. Koresponduje s mým tématem "Jak na mediální výchovu?" z loňského roku, jelikož media jsou také technologie, které nás, ale především děti, neustále a stále více, obklopují. Souhlasím s předchozím autorem komentáře, že když už je vývoj ve sledovanosti medií ( TV, PC ...) nazadržitelný, tak se ho snažme alespoň usměrňovat ve prospěchš výuky.