Nástroje pro tvorbu fyzikálních modelů a simulací
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou jednoduché videoukázky, porovnávající vybrané nástroje (Phun, Flash, EJS, Physlet builder).
Článek představuje některé vesměs volně dostupné nástroje k tvorbě fyzikálních animací a simulací. Součástí článku jsou jednoduché videoukázky, porovnávající vybrané nástroje (Phun, Flash, EJS, Physlet builder).
digitální gramotnost
1
matematická gramotnost
1
flash
Fyzika
fyzikální simulace
Java
Phun
počítačová simulace
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Jaroslav Koreš
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 04. 2011
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Příspěvek se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce fyziky. Podrobněji popisuje tvorbu animací a simulace. Autor uvádí širokou nabídku programů, jejich výhody i nevýhody a příklady problémových úloh. Všechny úlohy jsou na školách realizovatelné vzhledem k dostupnosti požadovaných pomůcek a vybavení. Příspěvek považuji za velmi přínosný pro učitele fyziky na gymnáziích. Řešením problémových úloh je rozvíjena zejména digitální gramotnost. Žáci pro školní práci a plánování svého času využívají digitální technologie, kombinují je a samostatně rozhodují, které pro jakou činnost či řešený problém použít, navrhují různé postupy k řešení vybraných problémů pomocí digitálních technologií, vytváří a upravují digitální obsah v různých formátech, dané formáty kombinují (vytváří webové prezentace, infografiku a multimédia), vyjadřují se za pomoci digitálních prostředků ke splnění stanovených cílů či ukládají informace tak, aby je mohl v případě potřeby najít a použít i někdo jiný, s kým spolupracují. Problémové úlohy mohou žáci řešit samostatně, nebo v menších skupinách.