BROUCI – rozměrná kolektivní instalace
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Nevšední výukový program pro žáky základních či základních uměleckých škol inspirovaný fascinující říší mikrosvěta se šíří jeho bizarních forem, tvarů a barev. Cílem projektu je vytvoření rozměrné vícedílné kolektivní instalace – fantaskní plastiky hmyzu. Žáci v průběhu práce názornou formou získají přesnější představu o stavbě hmyzího těla. Zásadní a důležitou zkušeností, kterou by si žáci měli z lekce odnést, je zkušenost s prací v kolektivu. Děti by se prostřednictvím tohoto úkolu měly zdokonalit ve vzájemné komunikaci, naučit se asertivnímu jednání, které jim umožní prezentovat svůj názor před ostatními a dokázat ho též vhodně volenými argumenty obhájit.
Nevšední výukový program pro žáky základních či základních uměleckých škol inspirovaný fascinující říší mikrosvěta se šíří jeho bizarních forem, tvarů a barev. Cílem projektu je vytvoření rozměrné vícedílné kolektivní instalace – fantaskní plastiky hmyzu. Žáci v průběhu práce názornou formou získají přesnější představu o stavbě hmyzího těla. Zásadní a důležitou zkušeností, kterou by si žáci měli z lekce odnést, je zkušenost s prací v kolektivu. Děti by se prostřednictvím tohoto úkolu měly zdokonalit ve vzájemné komunikaci, naučit se asertivnímu jednání, které jim umožní prezentovat svůj názor před ostatními a dokázat ho též vhodně volenými argumenty obhájit.
čtenářská gramotnost
1
digitální fotografie
1
digitální gramotnost
1
isntalace
1
matematická gramotnost
1
mikrosvět
1
prostorová tvorba
1
skupinová práce
1
brouci
plastika
výtvarná výchova
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Marek Škubal
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 15. 04. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Svět fantazijních představ je obohacován díky detailním záběrům hmyzu a získaným informací z četby odborných publikací.
Lekce, která je náročná, avšak jak bylo již řečeno, dobře modifikovatelná pro různé stupně a typy škol, se navíc dá vzít jako východisko pro drobnější zadání, etudy. Rozvíjení digitální gramotnosti je zde zřejmé v souvislosti s využíváním různé fotodokumentace - ta se může stát východiskem pro tvůrčí práci s digitální fotografií. Práce s různými zdroji včetně četby odborné literatury má vazbu na rozvoj čtenářské gramotnosti. Vzhledem k tomu, že se jedná o lekci, jejíž výstup by měl být prostorovou instalací, lze při její přípravě a promýšlení variant rozvíjet gramotnost matematickou.