Využití ICT ve výuce chemie v základních školách a nižších stupn
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Příspěvek se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie. Článek je součástí širší diskuse o využití ICT technologií v primárním i sekundárním vzdělávání, což patří v současnosti mezi zásadní témata v oblasti vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Příspěvek se zabývá využitím informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie. Článek je součástí širší diskuse o využití ICT technologií v primárním i sekundárním vzdělávání, což patří v současnosti mezi zásadní témata v oblasti vzdělávání nejen v České republice, ale i v zahraničí.
CLIL
1
digitální gramotnost
1
Chemie
ICT
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
1
Základní atributy materiálu
- Autor: Michaela Frýzková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 18. 12. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.
Velkým přínosem je příloha s odkazy, které jsou volně přístupné na internetu, a které nabízejí učitelům konkrétní aktivity pro rozvoj digitální gramotnosti v hodinách chemie a také možnosti využití vzdělávacích materiálů pro metodu CLIL ve výuce chemie na ZŠ.
Cílem příspěvku je představit pohled na využití ICT ve výuce chemie. V úvodu je nastíněna teoretická rovina problematiky, učitelé však více ocení praktické možnosti využití ICT ve výuce. Právě v této druhé, praktické části, spatřuji velký přínos příspěvku z hlediska rozvoje digitální gramotnosti. Učitelům jsou k dispozici konkrétní podklady pro jejich výuku ve formě volně přístupných odkazů na internetu, včetně popisu rozvíjených kompetencí a komentáře, který představuje možné využití příspěvku ve výuce chemie. Některé z odkazů vedou k materiálům v anglickém jazyce, což umožňuje jejich využití ve výuce chemie metodou CLIL.
Velmi pozitivně hodnotím jeden z materiálů, který je uveden v příloze Anorganické sloučininy. Jedná se o metodickou příručku pro gymnázia: Specifické činnosti učitele chemie a jeho žáků na téma udržitelný rozvoj v Praze, autor Doc. RNDr. Karel Holada, CSc. Materiál obsahuje mimo jiné edukační hry s chemickou tematikou či ekochemické experimenty, které jsou široce využitelné na gymnáziích v celé České republice. Přínos pro rozvoj digitální gramotnosti spatřuji zejména v sestavení funkčního modelu monitorovací stanice, kdy žáci navrhují různé postupy k řešení stanoveného problému také pomocí digitálních technologií.