Chatbot EMA
4 zdařilé

Lze učit informatiku bez počítačů?

Autor
Mgr. Petr Naske
Datum vložení
4. 12. 2018
19 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

algoritmy
datové struktury
Informační a komunikační technologie
informatika
počítače

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Petr Naske
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 09. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Jan Zouhar 6.7.2011

Komentář

To je zajímavý článek. Neobjevil jsi, Petře, od té doby něco dalšího?

RNDr. I. Marek 12.7.2011

Komentář

Pár výhrad k zajímavému tématu. Ty výhrady rozhodně nejsou vůči autorovi recenze, spíše k původnímu projektu Computer Science Unplugged a jeho možným následkům ve specifickém českém prostředí.


1) Matematickou informatiku (Computer Science) možná, tedy, ehm, dejme tomu, LZE učit bez počítačů. V českém prostředí se však obávám, aby z projektu někdo nevyvodil závěr, že by matematická informatika MĚLA být vyučována bez počítačů.


2) \"v oblasti programování chybí principy objektového programování\" - Zde radím přibrzdit. Principy objektového programování lze žákům vysvětlit \"nasucho\", ale má vůbec smysl je normálním žákům vysvětlovat? Pokud student není zkušeným profesionálním programátorem (nebo aspoň HODNĚ zkušeným amatérským programátorem), nemůže pochopit, k čemu je objektové programování dobré. Jaké výhody OO přináší, a jakou cenu za to musí zaplatit. Pro normálního žáka z toho vznikne zcela neužitečná, \"knižní\" informace, kterou na požádání odrecituje.


3) \"Děti v první aktivitě pochopí nutnost zavedení dvojkové soustavy ve světě počítačů.\" - Co že to děti pochopí? NUTNOST? Žádná taková nutnost neexistuje. Existovala užitečnost dvojkové soustavy, v době, kdy paměti byly fyzicky realizovány na klopných obvodech a kdy šlo o každý bit paměťového prostoru. Dnes už jde jen o úroveň abstrakce. Uznávám, že je užitečné, když žáci znají dvojkovou soustavu a umí s ní pracovat, ale neklamejte je tvrzením, že to jinak nejde. Jde to.


4) \"kontrolovat přenesené objemy dat\" při kopírování z jednoho počítače na druhý - Jednoznačnosti by prospělo, kdyby bylo jasně řečeno, zda jde opravdu o OBJEM dat (tedy o množství) nebo o data samotná, a zda se mají ověřovat nebo řídit.


BTW, zmínku o diskusi na fóru rvp.cz (odkaz 5) jsem viděl, ale nepochopil. Nechtělo by to ještě nějaký další údaj, kde tu diskusi hledat?