Lze učit informatiku bez počítačů?
využito ve
výuce
Anotace
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
hodnocení
hodnocení
využito ve
výuce
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Petr Naske
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 09. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Komentář
To je zajímavý článek. Neobjevil jsi, Petře, od té doby něco dalšího?
Komentář
Pár výhrad k zajímavému tématu. Ty výhrady rozhodně nejsou vůči autorovi recenze, spíše k původnímu projektu Computer Science Unplugged a jeho možným následkům ve specifickém českém prostředí.
1) Matematickou informatiku (Computer Science) možná, tedy, ehm, dejme tomu, LZE učit bez počítačů. V českém prostředí se však obávám, aby z projektu někdo nevyvodil závěr, že by matematická informatika MĚLA být vyučována bez počítačů.
2) \"v oblasti programování chybí principy objektového programování\" - Zde radím přibrzdit. Principy objektového programování lze žákům vysvětlit \"nasucho\", ale má vůbec smysl je normálním žákům vysvětlovat? Pokud student není zkušeným profesionálním programátorem (nebo aspoň HODNĚ zkušeným amatérským programátorem), nemůže pochopit, k čemu je objektové programování dobré. Jaké výhody OO přináší, a jakou cenu za to musí zaplatit. Pro normálního žáka z toho vznikne zcela neužitečná, \"knižní\" informace, kterou na požádání odrecituje.
3) \"Děti v první aktivitě pochopí nutnost zavedení dvojkové soustavy ve světě počítačů.\" - Co že to děti pochopí? NUTNOST? Žádná taková nutnost neexistuje. Existovala užitečnost dvojkové soustavy, v době, kdy paměti byly fyzicky realizovány na klopných obvodech a kdy šlo o každý bit paměťového prostoru. Dnes už jde jen o úroveň abstrakce. Uznávám, že je užitečné, když žáci znají dvojkovou soustavu a umí s ní pracovat, ale neklamejte je tvrzením, že to jinak nejde. Jde to.
4) \"kontrolovat přenesené objemy dat\" při kopírování z jednoho počítače na druhý - Jednoznačnosti by prospělo, kdyby bylo jasně řečeno, zda jde opravdu o OBJEM dat (tedy o množství) nebo o data samotná, a zda se mají ověřovat nebo řídit.
BTW, zmínku o diskusi na fóru rvp.cz (odkaz 5) jsem viděl, ale nepochopil. Nechtělo by to ještě nějaký další údaj, kde tu diskusi hledat?
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.