Chatbot EMA
5 skvělé

Křesťanství II

Autor
Mgr. Jana Malá
Datum vložení
22. 3. 2018
3 0 4
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

křesťanství
náboženství

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
5 skvělé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Jana Malá
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 07. 05. 2009
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: prezentace
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Svatopluk Mareš 7.5.2009

Komentář

Se zájmem jsem si prohlédl tuto prezntaci. Přináší dětem jistě mnoho zajímavých informací. Ale nebylo by lepší kvůli konfrontaci a naplnění očekávaného výstupu přidat několik obrázků z procesů s "čarodějnicemi" či několik obrázků válek "ve jménu boha" (křižácké výpravy atd.)? Z čeho mohou děti vyvodit kladné a záporné stránky náboženství? Mohou touto prezentací získat objektivní argumenty? Z technického hlediska bych volil méně různorodých animací... celek pak nepůsobí harmonicky, ale spíše rušivě.
Lenka Trunečková 13.5.2009

Komentář

Povedla se Vám celkem užitečná pomůcka. S kolegou Marešem souhlasím v jedné věci: těch animací je skutečně lépe raději užívat střídmě.
Avšak důležitější je, že pro prostředí našich běžných státních vzdělávacích ústavů bude jistě vhodné připravit se předem na další poznámky vznesené kolegou Marešem. Je totiž téměř stoprocentně jisté, že tyto otázky padnou, neboť už dvě tři generace byly takto úmyslně zkresleně informovány (deformovány), nepídí se po pravdě a z těchto myšlenek žijí celý život. Dnes už jsou k dostání skvělé (i čtivé) knihy erudovaných historiků a dalších odborníků, které uvádějí na pravou míru omyly zaseté a pěstované v nás hodně, hodně desetiletí.
Doporučuji k těmto a podobným tématům například tuto literaturu:
Radomír Malý: Církevní dějiny
Radomír Malý: Je dovoleno bránit inkvizici?
Pavel K. Mráček: Stručná příručka církevních dějin
Pavel K. Mráček: Upalování čarodějnic a inkvizice – mýtus nebo skutečnost
Pavel Kábrt: Jak se nezbláznit

Ve druhém dílu Vaší prezentace ve snímku 6 se vyskytuje zmatečná obrazová informace: místo evangelické katedrály by měl být obrázek pravoslavného kostela (např. krásné jsou pravoslavné kostely na Hané – pod tímto heslem najdete na internetu).
Zdeněk Sotolář 17.5.2009

Komentář

Přimlouvám se za pokračování, které by alespoň pootevřelo také problémy v dějinách křesťanství (a zejména katolictví), některé naznačuje kolega Mareš.
A paní kolegyni Trunečkové bych dal k úvaze: Nemá český ateismus kořeny trochu starší než ony dvě tři generace?
Lenka Trunečková 18.5.2009

Komentář

Pro pana kolegu Sotoláře: ano, mnohem a mnohem, ale "brainwashing" posledních desetiletí byl velmi intenzivní a účinný.