ISLÁMSKÝ MAKROREGION – státy
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
ISLÁMSKÝ MAKROREGION – státy Žák i učitel využívají interaktivní technologie (prezentaci, internet, online aplikace, …), společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení domácích prací. Výuková prezentace předvádí nové učivo formou výkladu, odkazů na doplňující články a videa. Učivo je upevněno formou samostatné práce žáka v interaktivních cvičeních. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony, sociální prostředí Učivo: Makroregiony světa Téma hodiny: Islámský makroregion - obyvatelstvo a hospodářství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - stručně popíše základní charakteristiky daného státu - vymezení, základní údaje, demografické údaje a ukazatele hospodářství - uvede příklady významných přírodních zajímavostí a památek daného státu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: porovnává a přiměřeně hodnotí zhodnotí kulturní, politické a hospodářské vlastnosti makroregionu Třída, resp. věková skupina žáků: 2. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16-17 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - připojení na internet Doporučená literatura pro žáky: - CHROMÝ, Pavel, Roman MAREŠ a Kristýna ŠTOLCOVÁ. Makroregiony světa: Regionální učebnice pro gymnázia. 2. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2019. ISBN 978-80-87476-02-4. - DEMEK, Jaromír, Lubomír DVOŘÁK a Ivan LEPKA. Geografie 3: REGIOÁLN GEOGRAFIE SVĚTA pro střední školy. 2. Praha: SPN, 2013. ISBN 978-80-7235-526-6. Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - internetový prohlížeč, YouTube - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky - školní úložiště (One Drive, Moodle, …) pro uložení práce studentů Použité zdroje informací: - ANDĚL, Jiří, Ivan BIČÍK a Jan BLÁHA. Makroregiony světa – nová regionální geografie. 1. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4273-4. - SVĚT KOLEM NÁS [online]. Praha: Svět kolem nás, 2021 [cit. 2021-03-25]. Dostupné z: http://www.svetkolemnas.cz/ Integrace v rámci RVP: Občanský a společenskovědní základ (např. stát – znaky a funkce, formy státu, právní stát); Dějepis - Moderní doba II, soudobé dějiny Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě; Zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: - prezenční výuka ve škole - online výuka formou online hodiny - distanční výuka formou samostudia studentů - prezentace dává vyučujícímu na výběr, jaké metody uvedené v ní (odkazy na videa, články, cvičení...) využije. V případě distanční výuky a samostudia totéž umožňuje studentům - frontální (hromadná) prezenční - frontální (hromadná) distanční - individualizovaná (každý žák pracuje svým tempem jako zadání samostudia v případě distanční výuky), - samostatná práce žáků (řešení projektů), domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v Powerpointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - brainstorming - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu: pracovní list + interaktivní cvičení na webu
ISLÁMSKÝ MAKROREGION – státy Žák i učitel využívají interaktivní technologie (prezentaci, internet, online aplikace, …), společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení domácích prací. Výuková prezentace předvádí nové učivo formou výkladu, odkazů na doplňující články a videa. Učivo je upevněno formou samostatné práce žáka v interaktivních cvičeních. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony, sociální prostředí Učivo: Makroregiony světa Téma hodiny: Islámský makroregion - obyvatelstvo a hospodářství Konkrétní cíle hodiny: Žák: - stručně popíše základní charakteristiky daného státu - vymezení, základní údaje, demografické údaje a ukazatele hospodářství - uvede příklady významných přírodních zajímavostí a památek daného státu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: porovnává a přiměřeně hodnotí zhodnotí kulturní, politické a hospodářské vlastnosti makroregionu Třída, resp. věková skupina žáků: 2. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16-17 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - připojení na internet Doporučená literatura pro žáky: - CHROMÝ, Pavel, Roman MAREŠ a Kristýna ŠTOLCOVÁ. Makroregiony světa: Regionální učebnice pro gymnázia. 2. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2019. ISBN 978-80-87476-02-4. - DEMEK, Jaromír, Lubomír DVOŘÁK a Ivan LEPKA. Geografie 3: REGIOÁLN GEOGRAFIE SVĚTA pro střední školy. 2. Praha: SPN, 2013. ISBN 978-80-7235-526-6. Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - internetový prohlížeč, YouTube - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky - školní úložiště (One Drive, Moodle, …) pro uložení práce studentů Použité zdroje informací: - ANDĚL, Jiří, Ivan BIČÍK a Jan BLÁHA. Makroregiony světa – nová regionální geografie. 1. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4273-4. - SVĚT KOLEM NÁS [online]. Praha: Svět kolem nás, 2021 [cit. 2021-03-25]. Dostupné z: http://www.svetkolemnas.cz/ Integrace v rámci RVP: Občanský a společenskovědní základ (např. stát – znaky a funkce, formy státu, právní stát); Dějepis - Moderní doba II, soudobé dějiny Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě; Zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: - prezenční výuka ve škole - online výuka formou online hodiny - distanční výuka formou samostudia studentů - prezentace dává vyučujícímu na výběr, jaké metody uvedené v ní (odkazy na videa, články, cvičení...) využije. V případě distanční výuky a samostudia totéž umožňuje studentům - frontální (hromadná) prezenční - frontální (hromadná) distanční - individualizovaná (každý žák pracuje svým tempem jako zadání samostudia v případě distanční výuky), - samostatná práce žáků (řešení projektů), domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v Powerpointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - brainstorming - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu: pracovní list + interaktivní cvičení na webu
emigrace
hustota obyvatel
imigrace
kibuc
lidská práva
makroregion
migrace
náboženství
národnost
natalita
OECD
ozbrojený konflikt
památky
přirozený přírůstek
regionalizace
sektory hospodářství
terorismus
travertin
vyspělost státu
zavlažování
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jitka Smejkalová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Zeměpis, Geografie a Geologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.