Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Organická chemie

Autor
Mgr. Vlastimil Vaněk
Datum vložení
22. 3. 2018
0 0 3
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

anorganická a organická chemie
biogenní prvky
čtyřvazebnost uhlíku
dvojná
racionální
strukturní
trojná
uhlíkové řetězce
vazba jednoduchá
vzorec sumární

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Vlastimil Vaněk
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 24. 02. 2009
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: prezentace
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 31.3.2010

Komentář

Srdečně zdravím autora i recenzenta/ku a dovoluji si upozornit na některé nesrovnalosti:
- anorganická a organická chemie se přece neliší tím, že jedna je základem neživé přírody a druhá živé! Co třeba voda nebo volný kyslík?
- C sice dělá 4 vazby, ale neříkáme, že je "čtyřvazebný"
- Také neříkáme "úhrnné" vzorce, ale spíše souhrnné
- Sice říkáme, že jsou vzorce molekulové, ale to není totéž, co strukturní.
= pro výuku je třeba materiál upravit - nebo raději nepoužívat!
Martin Rusek 1.4.2010

Komentář

Opět pěkná prezentace, pane magistře. Musím ale souhlasit s kkolegou Melicharem ve výše zmíněných bodech. Zároveň panu kolegovi důrazně oponovat, materiál potřebuje upravit, ale po úpravě bude velmi pěkný.
Miroslav Melichar 3.4.2010

Komentář

Pane kolego Rusku, myslím, že učitelé od DUMů očekávají, že jsou věcně správné a že je mohou bez obav použít, aniž by je opravovali. Tuto základní podmínku bohužel materiály Mgr.Vaňka nesplňují. To, že jsou "pěkné" mi připomíná situaci, kdy jedna naše žákyně psala všechny písemky na 5, ale měla vždy nejlepší úpravu.
Asi se liší náš pohle na věc v tomto: Vy oceňujete Mgr.Vaňka jako aktivního zastánce školské reformy, který sice dělá drobné věcné chyby, ale myslí to dobře. Já to vidím tak, že učitel se musí snažit o maximální věcnou správnost (v reálné výuce se samozřejmě stane, že se přeřekne), pak teprve přijde to ostatní. Pan Mgr. Vaněk dělá zcela elementární chyby v materiálech, které má možnost si promyslet - na upozornění ny tyto chyby zpravidla nereaguje a neopravuje je zpětně. Přiznejme si navíc, že pokud by tyto chyby nedělal, tak by se ovtíarlo další pole k diskuzi - přiměřenost obsahu - viz diskutovaný příklad v materálu Karboxylové kyseliny.
Ovšem je třeba zdůraznit úlohu recenzenta/ky - recnzent/ka by měl/a přispívat aktivně ke kvalitě materiálu. Při dobré vzájemné spolupráci s autorem by zde právě recemzent/ka měl/a docílit, že píle Mgr. Vaňka vyústí v kvalitní výukové materiály, které budou moci učitelé bez obav a nutných úprav rovnou použít. Je také otázka, co vlastně dělají pracovníci VÚP, kteří mají kvalitu DUMů na starosti - dlouhodobě nechávají otázku věcné správnosti materiálu Mgr.Vaňka otevřenou a nechávají na čtenářích, zda věří spíše mým odborným znalostem nebo znalostem autora.