Chatbot EMA
4 zdařilé

Testové zkoušení jinak

Autor
Dana Forýtková
Datum vložení
4. 12. 2018
3 0 2
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

adice
eliminace
izomery
konstituční
racionální
reakce–substituce
vzorce–sumární

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
4 zdařilé
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Dana Forýtková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
  • Datum vzniku: 29. 09. 2008
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: článek
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Kateřina Hasmanová 3.10.2010

Komentář

děkuji moc za krásnou inspiraci na hodiny chemie (ale i na jiné předměty).
Miroslav Melichar 3.10.2010

Komentář

Vážená paní kolegyně, znova jsem se vrátil k materiálu, který u Vás vyvolal takové nadšení. Souhlasím, že je svým způsobem podnětný a to i pro jiné předměty. Představme si např. literaturu a tuto testovou otázku, o jejímž řešení mají žáci následně diskutovat:

Které názvy nejsou knihy A.Jiráska:
a) F.I.Vek, b)Historie filosofa c)...

ASi namítnete, že \"názvy\" přece nejsou knihy a že v testu má být F.L.Věk a Filosofská historie. Pokud je test věcně špatný, pak je naprostý nesmysl ho používat k jakémukoliv zkoušení a je marné diskutovat, co jsme se z něj naučili a jak.

Pokud se divíte, proč takové divné věci píšu, pak Vám sem opíšu z Ukázky testu z materiálu D.Forýtkové položku č.4:

Které vzorce nejsou izomery oktanu:
a) 3 - metyl - heptan
b) 2,4 - dimetyl - pentan ....

Nepřipomíná Vám to výše uvedený příklad z literatury? \"Vzorce\" nejsou izomery - to jsou přece látky, ale navíc uváděné názvy žádné látky neoznačují, neboť jsouv rozporu s platným názvoslovím.

Samozřejmě můžeme chválit základní myšlenku a inspirovat se jí. Bylo by možná na místě udělat pro začátek aktivitu méně komplexní, aby zbyla síla na to, abychom se vyvarovali nejzákladnějších chyb ve věcném obsahu. Není to bohužel první příklad toho, že nadšení pro reformu vede ke zkomolení obsahu a věcným chybám.