Testové zkoušení jinak
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Žáci se nemusí vždy hodnotit po vědomostní stránce klasickým zkoušením před tabulí, či psaním klasických testů „na známky“, ale vhodně zvolenou formou výuky může učitel spojit ověřování získaných znalostí s cíleným rozvojem dovedností žáků. Učitel by neměl rozvíjet u žáků pouze vědomosti, ale výběrem vhodných forem práce by je měl vést k rozvoji klíčových kompetencí, naučit je práci ve skupině, schopnosti naslouchat, přijímat a tolerovat názory jiných, dodržovat pravidla diskuse, vytvářet mezilidské vztahy a vést je sebereflexi a sebehodnocení.
Žáci se nemusí vždy hodnotit po vědomostní stránce klasickým zkoušením před tabulí, či psaním klasických testů „na známky“, ale vhodně zvolenou formou výuky může učitel spojit ověřování získaných znalostí s cíleným rozvojem dovedností žáků. Učitel by neměl rozvíjet u žáků pouze vědomosti, ale výběrem vhodných forem práce by je měl vést k rozvoji klíčových kompetencí, naučit je práci ve skupině, schopnosti naslouchat, přijímat a tolerovat názory jiných, dodržovat pravidla diskuse, vytvářet mezilidské vztahy a vést je sebereflexi a sebehodnocení.
adice
eliminace
izomery
konstituční
racionální
reakce–substituce
vzorce–sumární
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Dana Forýtková
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 04. 12. 2018
- Datum vzniku: 29. 09. 2008
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: článek
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte komerčně-Nezpracovávejte 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Kateřina Hasmanová
3.10.2010
Komentář
děkuji moc za krásnou inspiraci na hodiny chemie (ale i na jiné předměty).

Miroslav Melichar
3.10.2010
Komentář
Vážená paní kolegyně, znova jsem se vrátil k materiálu, který u Vás vyvolal takové nadšení. Souhlasím, že je svým způsobem podnětný a to i pro jiné předměty. Představme si např. literaturu a tuto testovou otázku, o jejímž řešení mají žáci následně diskutovat:
Které názvy nejsou knihy A.Jiráska:
a) F.I.Vek, b)Historie filosofa c)...
ASi namítnete, že \"názvy\" přece nejsou knihy a že v testu má být F.L.Věk a Filosofská historie. Pokud je test věcně špatný, pak je naprostý nesmysl ho používat k jakémukoliv zkoušení a je marné diskutovat, co jsme se z něj naučili a jak.
Pokud se divíte, proč takové divné věci píšu, pak Vám sem opíšu z Ukázky testu z materiálu D.Forýtkové položku č.4:
Které vzorce nejsou izomery oktanu:
a) 3 - metyl - heptan
b) 2,4 - dimetyl - pentan ....
Nepřipomíná Vám to výše uvedený příklad z literatury? \"Vzorce\" nejsou izomery - to jsou přece látky, ale navíc uváděné názvy žádné látky neoznačují, neboť jsouv rozporu s platným názvoslovím.
Samozřejmě můžeme chválit základní myšlenku a inspirovat se jí. Bylo by možná na místě udělat pro začátek aktivitu méně komplexní, aby zbyla síla na to, abychom se vyvarovali nejzákladnějších chyb ve věcném obsahu. Není to bohužel první příklad toho, že nadšení pro reformu vede ke zkomolení obsahu a věcným chybám.
Které názvy nejsou knihy A.Jiráska:
a) F.I.Vek, b)Historie filosofa c)...
ASi namítnete, že \"názvy\" přece nejsou knihy a že v testu má být F.L.Věk a Filosofská historie. Pokud je test věcně špatný, pak je naprostý nesmysl ho používat k jakémukoliv zkoušení a je marné diskutovat, co jsme se z něj naučili a jak.
Pokud se divíte, proč takové divné věci píšu, pak Vám sem opíšu z Ukázky testu z materiálu D.Forýtkové položku č.4:
Které vzorce nejsou izomery oktanu:
a) 3 - metyl - heptan
b) 2,4 - dimetyl - pentan ....
Nepřipomíná Vám to výše uvedený příklad z literatury? \"Vzorce\" nejsou izomery - to jsou přece látky, ale navíc uváděné názvy žádné látky neoznačují, neboť jsouv rozporu s platným názvoslovím.
Samozřejmě můžeme chválit základní myšlenku a inspirovat se jí. Bylo by možná na místě udělat pro začátek aktivitu méně komplexní, aby zbyla síla na to, abychom se vyvarovali nejzákladnějších chyb ve věcném obsahu. Není to bohužel první příklad toho, že nadšení pro reformu vede ke zkomolení obsahu a věcným chybám.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.