Organická chemie
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce

Anotace
Prezentace vymezuje pojem anorganické a organické chemie, uvádí základní vlastnosti uhlíku, druhy vzorců a vazeb v organických sloučeninách. Součástí učebního materiálu je pracovní list, který obsahuje úkoly z prezentace. Žáci je mohou řešit samostatně, ale doporučuji práci ve skupinách.
Prezentace vymezuje pojem anorganické a organické chemie, uvádí základní vlastnosti uhlíku, druhy vzorců a vazeb v organických sloučeninách. Součástí učebního materiálu je pracovní list, který obsahuje úkoly z prezentace. Žáci je mohou řešit samostatně, ale doporučuji práci ve skupinách.
anorganická a organická chemie
biogenní prvky
čtyřvazebnost uhlíku
dvojná
racionální
strukturní
trojná
uhlíkové řetězce
vazba jednoduchá
vzorec sumární
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Vlastimil Vaněk
- Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
- Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
- Datum vzniku: 24. 02. 2009
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
- Ročník: -
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: prezentace
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ano
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde

Miroslav Melichar
31.3.2010
Komentář
Srdečně zdravím autora i recenzenta/ku a dovoluji si upozornit na některé nesrovnalosti:
- anorganická a organická chemie se přece neliší tím, že jedna je základem neživé přírody a druhá živé! Co třeba voda nebo volný kyslík?
- C sice dělá 4 vazby, ale neříkáme, že je "čtyřvazebný"
- Také neříkáme "úhrnné" vzorce, ale spíše souhrnné
- Sice říkáme, že jsou vzorce molekulové, ale to není totéž, co strukturní.
= pro výuku je třeba materiál upravit - nebo raději nepoužívat!
- anorganická a organická chemie se přece neliší tím, že jedna je základem neživé přírody a druhá živé! Co třeba voda nebo volný kyslík?
- C sice dělá 4 vazby, ale neříkáme, že je "čtyřvazebný"
- Také neříkáme "úhrnné" vzorce, ale spíše souhrnné
- Sice říkáme, že jsou vzorce molekulové, ale to není totéž, co strukturní.
= pro výuku je třeba materiál upravit - nebo raději nepoužívat!

Martin Rusek
1.4.2010
Komentář
Opět pěkná prezentace, pane magistře. Musím ale souhlasit s kkolegou Melicharem ve výše zmíněných bodech. Zároveň panu kolegovi důrazně oponovat, materiál potřebuje upravit, ale po úpravě bude velmi pěkný.

Miroslav Melichar
3.4.2010
Komentář
Pane kolego Rusku, myslím, že učitelé od DUMů očekávají, že jsou věcně správné a že je mohou bez obav použít, aniž by je opravovali. Tuto základní podmínku bohužel materiály Mgr.Vaňka nesplňují. To, že jsou "pěkné" mi připomíná situaci, kdy jedna naše žákyně psala všechny písemky na 5, ale měla vždy nejlepší úpravu.
Asi se liší náš pohle na věc v tomto: Vy oceňujete Mgr.Vaňka jako aktivního zastánce školské reformy, který sice dělá drobné věcné chyby, ale myslí to dobře. Já to vidím tak, že učitel se musí snažit o maximální věcnou správnost (v reálné výuce se samozřejmě stane, že se přeřekne), pak teprve přijde to ostatní. Pan Mgr. Vaněk dělá zcela elementární chyby v materiálech, které má možnost si promyslet - na upozornění ny tyto chyby zpravidla nereaguje a neopravuje je zpětně. Přiznejme si navíc, že pokud by tyto chyby nedělal, tak by se ovtíarlo další pole k diskuzi - přiměřenost obsahu - viz diskutovaný příklad v materálu Karboxylové kyseliny.
Ovšem je třeba zdůraznit úlohu recenzenta/ky - recnzent/ka by měl/a přispívat aktivně ke kvalitě materiálu. Při dobré vzájemné spolupráci s autorem by zde právě recemzent/ka měl/a docílit, že píle Mgr. Vaňka vyústí v kvalitní výukové materiály, které budou moci učitelé bez obav a nutných úprav rovnou použít. Je také otázka, co vlastně dělají pracovníci VÚP, kteří mají kvalitu DUMů na starosti - dlouhodobě nechávají otázku věcné správnosti materiálu Mgr.Vaňka otevřenou a nechávají na čtenářích, zda věří spíše mým odborným znalostem nebo znalostem autora.
Asi se liší náš pohle na věc v tomto: Vy oceňujete Mgr.Vaňka jako aktivního zastánce školské reformy, který sice dělá drobné věcné chyby, ale myslí to dobře. Já to vidím tak, že učitel se musí snažit o maximální věcnou správnost (v reálné výuce se samozřejmě stane, že se přeřekne), pak teprve přijde to ostatní. Pan Mgr. Vaněk dělá zcela elementární chyby v materiálech, které má možnost si promyslet - na upozornění ny tyto chyby zpravidla nereaguje a neopravuje je zpětně. Přiznejme si navíc, že pokud by tyto chyby nedělal, tak by se ovtíarlo další pole k diskuzi - přiměřenost obsahu - viz diskutovaný příklad v materálu Karboxylové kyseliny.
Ovšem je třeba zdůraznit úlohu recenzenta/ky - recnzent/ka by měl/a přispívat aktivně ke kvalitě materiálu. Při dobré vzájemné spolupráci s autorem by zde právě recemzent/ka měl/a docílit, že píle Mgr. Vaňka vyústí v kvalitní výukové materiály, které budou moci učitelé bez obav a nutných úprav rovnou použít. Je také otázka, co vlastně dělají pracovníci VÚP, kteří mají kvalitu DUMů na starosti - dlouhodobě nechávají otázku věcné správnosti materiálu Mgr.Vaňka otevřenou a nechávají na čtenářích, zda věří spíše mým odborným znalostem nebo znalostem autora.
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.