Bacteria
Autor
RNDr. Libuše Bartková a kolektiv autorů Gymnázia Globe, s.r.o.
Poskytovatel
Datum vložení
11.8.2022
1
0
0
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Název: BACTERIA Prezentace je určena jako výukový text s opakováním taxonomických kategorií, učivem o prokaryotní buňce v úvodu pro žáky jiných národností. Následně prezentace uvádí základní informace o bakteriích, které žák doplní vyhledáním informací o osobnostech, které stojí u základních objevů mikroorganismů, a to v domácím prostředí. Interaktivní cvičení je cíleno na osvojení si základní terminologie v anglickém jazyce. Výuka může být vedena v anglickém jazyce nebo metodou CLIL. Učivo je jako celek určeno pro 2 vyučovací hodiny, kde ve 2. následné hodině probíhá opakování odborných pojmů s využitím interaktivních cvičení na webu a dále kontrola vypracování domácího úkolu ústní formou. Toto může být využito pro klasifikaci. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie bakterií Učivo: Stavba a funkce bakterií Téma hodiny: Bakterie Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní důvod, proč jsou bakterie řazeny do Prokaryot, popíše základní rozdíl mezi prokaryotní a eukaryotní buňkou - popíše stavbu buňky bakterie, její struktury a jejích funkce - objasní, ve kterých prostředích bakterie žijí - uvede zástupce - samostatně vyhledá ve zdrojích informace požadované v pracovním listu, podstatné informace zaznamená do sešitu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - charakterizuje bakterie z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska - objasní stavbu a funkci strukturních složek a životní projevy prokaryotních buněk - objasní způsoby rozmnožování Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15 let, resp. starší žáci. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie – životní prostředí, prevence, hygiena Integrace se životem žáka: - patogeny, antibiotika - mikroflóra trávicího traktu a zdravá výživa Organizace výuky: - Hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně – receptivní metoda - poslech videozáznamu - školní třída - vyučovací hodina - domácí příprav na následnou hodinu vedenou formou komunikace žáků a učitele - komunikační Typ vyučovací hodin - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva 2. Interaktivní cvičení na webu pro upevnění odborné terminologie
Název: BACTERIA Prezentace je určena jako výukový text s opakováním taxonomických kategorií, učivem o prokaryotní buňce v úvodu pro žáky jiných národností. Následně prezentace uvádí základní informace o bakteriích, které žák doplní vyhledáním informací o osobnostech, které stojí u základních objevů mikroorganismů, a to v domácím prostředí. Interaktivní cvičení je cíleno na osvojení si základní terminologie v anglickém jazyce. Výuka může být vedena v anglickém jazyce nebo metodou CLIL. Učivo je jako celek určeno pro 2 vyučovací hodiny, kde ve 2. následné hodině probíhá opakování odborných pojmů s využitím interaktivních cvičení na webu a dále kontrola vypracování domácího úkolu ústní formou. Toto může být využito pro klasifikaci. Vzdělávací oblast: RVP G – Člověk a příroda Obor: Biologie Vzdělávací obsah: Biologie bakterií Učivo: Stavba a funkce bakterií Téma hodiny: Bakterie Konkrétní cíle hodiny: Žák: - objasní důvod, proč jsou bakterie řazeny do Prokaryot, popíše základní rozdíl mezi prokaryotní a eukaryotní buňkou - popíše stavbu buňky bakterie, její struktury a jejích funkce - objasní, ve kterých prostředích bakterie žijí - uvede zástupce - samostatně vyhledá ve zdrojích informace požadované v pracovním listu, podstatné informace zaznamená do sešitu Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: - charakterizuje bakterie z ekologického, zdravotnického a hospodářského hlediska - objasní stavbu a funkci strukturních složek a životní projevy prokaryotních buněk - objasní způsoby rozmnožování Třída, resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15 let, resp. starší žáci. Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace, učebnice, sešity žáků - mobilní zařízení žáků Doporučená literatura pro žáky: - JELÍNEK, Jan a Vladimír ZICHÁČEK. Biologie pro gymnázia: (teoretická a praktická část). 11. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2014. ISBN 978-80-7182-338-4. - BENEŠOVÁ, Marika. Odmaturuj! z biologie. 2., přeprac. vyd. Brno: Didaktis, c2013. Odmaturuj! ISBN 978-80-7358-231-9. Aplikace a technologie: - interaktivní tabule pro prezentaci učitele, pro práci s webem - tablet nebo chytrý telefon jednotlivého žáka pro práci v hodině - on-line classroom pro uložení vypracovaného úkolu žákem Použité zdroje informací: - JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2006, ISBN 80-7182-217-5. - ROSYPAL, Stanislav a kol. Nový přehled biologie. Praha: Scientia, 2003, ISBN 80-7183-268-5. Integrace v rámci RVP: Ekologie – životní prostředí, prevence, hygiena Integrace se životem žáka: - patogeny, antibiotika - mikroflóra trávicího traktu a zdravá výživa Organizace výuky: - Hromadná (frontální) výuka s aplikací průběžné komunikace ve vazbě na animaci prezentace Metody výuky: - informačně – receptivní metoda - poslech videozáznamu - školní třída - vyučovací hodina - domácí příprav na následnou hodinu vedenou formou komunikace žáků a učitele - komunikační Typ vyučovací hodin - kombinace metod, smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: 1. Prezentace se zadáním úkolů pro ověření pochopení učiva 2. Interaktivní cvičení na webu pro upevnění odborné terminologie
Alexander Fleming
antibiotics
bacteria
Carl von Linnaeus
cell wall
circular chromosome (nucleoid)
cocci
cultivation
destroyers
Eschericia coli
G +
G- bacteria
germs
Luis Pasteur
mycobacteria
pathogen
plasmid
Prokaryote
resistance.
Robert Koch
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: RNDr. Libuše Bartková a kolektiv autorů Gymnázia Globe, s.r.o.
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Angličtina
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Přírodopis a Biologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.