Slicer
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Slicer Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Hardware Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): 3D tisk – slicování. Úvod to technologie 3D tisku. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - prozkoumá a pochopí základní principy a parametry převodu modelu ve formátu stl do formátu gcode - se orientuje v základních parametrech nastavení tisku, tyto poznatky potom v praktickém cvičení aplikuje na příkladech - se orientuje v rozhraní sliceru Cura a s dopomocí v něm pracuje Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe. Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - instalace programu Ultimaker Cura na učitelském i žákovských počítačích, ukázky tisků - pracovní soubory a pracovní list - soubor s popisem prostředí programu Ultimaker Cura, případně 3D tiskárna pro prezentování výsledků Aplikace a technologie: - PC, event. jiná digitální technologie umožňující přístup na internet nebo zaznamenání učiva (v případě, že žáci vyplňují pracovní list v počítači) - připojení ke školní síti (distribuce souborů na žákovské PC) - online prostředí pro uložení studijních materiálů prostředky pro zaznamenání učiva žáky (digitální nebo klasické) Použité zdroje informací: - KOVÁČIK, MIroslav. Příprava před 3D tiskem. 3dfactory.cz [online]. Jistebník, 2017, 1. 1. 2017 [cit. 2021-7-28]. Dostupné z: https://3dfactory.cz/2017/01/01/priprava-pred-3d-tiskem/ - PRŮŠA, Josef. Prusa Knowledge Base [online]. Praha: prusaprinters.org, 2021 [cit. 2021-7-28]. Dostupné z: https://help.prusa3d.com/cs/ Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, hardware – funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace; Poznání nových technologií a jejich aplikace v praxi; rozvoj prostorového vnímání; posilování kreativity a nápaditosti Integrace se životem žáka: Poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj Organizace výuky: - frontální hromadná výuka – prezentace, - frontální hromadná výuka – práce ve sliceru využití zkušeností a názorů žáků, - procvičení získaných poznatků prací v programu; studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly z praktických cvičení samostatně Metody výuky: - výklad, vysvětlování s využitím prezentace v PowerPointu, dovednostně-praktická metoda; vyučující předvádí práci v programu na tabuli a žáci ji provádějí na svých PC - diskuse ve skupině - praktické cvičení - heuristická metoda, řešení problémů, event. práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace Slicer - popis rozhraní programu Ultimaker Cura - soubor se cvičeními v programu Cura - pracovní soubory ve formátu stl a jejich popisy
Slicer Vzdělávací oblast dle RVP G: Informatika a informační a komunikační technologie Obor (oblast): Informatika a informační a komunikační technologie Vzdělávací obsah: Digitální technologie Učivo: Hardware Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): 3D tisk – slicování. Úvod to technologie 3D tisku. Konkrétní cíle hodiny: Žák: - prozkoumá a pochopí základní principy a parametry převodu modelu ve formátu stl do formátu gcode - se orientuje v základních parametrech nastavení tisku, tyto poznatky potom v praktickém cvičení aplikuje na příkladech - se orientuje v rozhraní sliceru Cura a s dopomocí v něm pracuje Očekávaný výstup dle RVP: Žák: ovládá, propojuje a aplikuje dostupné prostředky ICT; využívá teoretické i praktické poznatky o funkcích jednotlivých složek hardwaru a softwaru k tvůrčímu a efektivnímu řešení úloh; orientuje se v možnostech uplatnění ICT v různých oblastech společenského poznání a praxe. Třída, resp. věková skupina žáků: 2–4. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16–17 let Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky): - instalace programu Ultimaker Cura na učitelském i žákovských počítačích, ukázky tisků - pracovní soubory a pracovní list - soubor s popisem prostředí programu Ultimaker Cura, případně 3D tiskárna pro prezentování výsledků Aplikace a technologie: - PC, event. jiná digitální technologie umožňující přístup na internet nebo zaznamenání učiva (v případě, že žáci vyplňují pracovní list v počítači) - připojení ke školní síti (distribuce souborů na žákovské PC) - online prostředí pro uložení studijních materiálů prostředky pro zaznamenání učiva žáky (digitální nebo klasické) Použité zdroje informací: - KOVÁČIK, MIroslav. Příprava před 3D tiskem. 3dfactory.cz [online]. Jistebník, 2017, 1. 1. 2017 [cit. 2021-7-28]. Dostupné z: https://3dfactory.cz/2017/01/01/priprava-pred-3d-tiskem/ - PRŮŠA, Josef. Prusa Knowledge Base [online]. Praha: prusaprinters.org, 2021 [cit. 2021-7-28]. Dostupné z: https://help.prusa3d.com/cs/ Integrace v rámci RVP: Informatika a informační a komunikační technologie, hardware – funkce prostředků ICT, jejich částí a periferií, technologické inovace; Poznání nových technologií a jejich aplikace v praxi; rozvoj prostorového vnímání; posilování kreativity a nápaditosti Integrace se životem žáka: Poznávání nových technologií, možnost využití v osobním životě, udržitelný rozvoj Organizace výuky: - frontální hromadná výuka – prezentace, - frontální hromadná výuka – práce ve sliceru využití zkušeností a názorů žáků, - procvičení získaných poznatků prací v programu; studenti, kteří jsou již s tématem seznámeni, plní úkoly z praktických cvičení samostatně Metody výuky: - výklad, vysvětlování s využitím prezentace v PowerPointu, dovednostně-praktická metoda; vyučující předvádí práci v programu na tabuli a žáci ji provádějí na svých PC - diskuse ve skupině - praktické cvičení - heuristická metoda, řešení problémů, event. práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - prezentace Slicer - popis rozhraní programu Ultimaker Cura - soubor se cvičeními v programu Cura - pracovní soubory ve formátu stl a jejich popisy
Cura
doba tisku
gcode
gyroid
okraj
počet vrstev
Slicer
teplota
tloušťka stěny
výplň
výška vrstvy
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Alice Flodrová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Informatika a informační a komunikační technologie
- Gramotnost: digitální/informační
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.