Mechanika 5 - SILOMĚR III
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
Mechanika 5 - SILOMĚR III (měření síly) Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor (oblast): Fyzika Třída resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let nebo starší Vzdělávací obsah: Fyzikální veličiny a jejich měření Učivo: Síla Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): Měření síly pomocí mechanického siloměru Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše části siloměru a jejich účel - provede kalibraci siloměru - změří tíhovou sílu působící na závaží známé hmotnosti, určí odchylku Očekávaný výstup dle RVP: Žák: určí v konkrétních situacích síly a jejich momenty působící na těleso a určí výslednici sil Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky) - 2 siloměry, jeden kalibrovaný jeden nekalibrovaný - 2 závaží známé hmotnosti Aplikace a technologie: nejsou Použité zdroje informací: nejsou Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Kalibrace měřícího přístroje, měření Organizace výuky: - skupinová nebo individuální výuka - výuka ve třídě nebo laboratoři, dílně či odborné učebně, domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - řešení problému - práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - rozvoj kreativity žáků - spolupráce žáků ve skupině - opakování vědomostí a dovedností - použití vědomostí a dovedností - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - pracovní list
Mechanika 5 - SILOMĚR III (měření síly) Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor (oblast): Fyzika Třída resp. věková skupina žáků: 1. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 15-16 let nebo starší Vzdělávací obsah: Fyzikální veličiny a jejich měření Učivo: Síla Téma hodiny (obsah, jehož prostřednícím máme dosáhnout cíl): Měření síly pomocí mechanického siloměru Konkrétní cíle hodiny: Žák: - popíše části siloměru a jejich účel - provede kalibraci siloměru - změří tíhovou sílu působící na závaží známé hmotnosti, určí odchylku Očekávaný výstup dle RVP: Žák: určí v konkrétních situacích síly a jejich momenty působící na těleso a určí výslednici sil Potřebné pomůcky (materiálně didaktické prostředky) - 2 siloměry, jeden kalibrovaný jeden nekalibrovaný - 2 závaží známé hmotnosti Aplikace a technologie: nejsou Použité zdroje informací: nejsou Integrace v rámci RVP: není Integrace se životem žáka: Kalibrace měřícího přístroje, měření Organizace výuky: - skupinová nebo individuální výuka - výuka ve třídě nebo laboratoři, dílně či odborné učebně, domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - řešení problému - práce s on-line zdroji Typ vyučovací hodiny (didaktická funkce): - rozvoj kreativity žáků - spolupráce žáků ve skupině - opakování vědomostí a dovedností - použití vědomostí a dovedností - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - pracovní list
dynamika
jednotky síly
mechanika
měření síly
síla
skladba a funkce siloměru; tíha
zákon akce a reakce.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Věra Kurcová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Fyzika
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.