RISKUJ: ČESKÁ REPUBLIKA – přírodní podmínky
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
RISKUJ: ČESKÁ REPUBLIKA – přírodní podmínky Žák i učitel využívají interaktivní prezentaci. Výuková prezentace opakuje starší učivo formou soutěže 2–3 družstev. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony Učivo: Česká republika – charakteristika přírodních podmínek, regiony Téma hodiny: Zeměpisná soutěž RISKUJ ČESKÁ REPUBLIKA – přírodní podmínky – opakování probraného učiva Konkrétní cíle hodiny: Žák: - žák si zopakuje základní vědomosti o povrchu, podnebí, vodstvu, ochraně přírody a využije i znalosti o Středočeském kraji a Praze Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: porovnává a přiměřeně hodnotí přírodní podmínky České republiky Třída, resp. věková skupina žáků: 8., 9. ročník základní školy a odpovídající ročníky osmiletých gymnázií, žáci 14-15 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - dataprojektor, tabule Doporučená literatura pro žáky: žádná Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky Použité zdroje informací: Vlastní; dále publikace: Jak tvořit vzdělávací hry v PowerPointu? Se šablonami je to hračka. Lepšia geografia [online]. Banská Bystrica: Občianske združenie Lepšia geografia, 2016, 23. dubna 2019 [cit. 2021-5-23]. Dostupné z: https://lepsiageografia.sk/materialy/ako-tvorit-vzdelavacie-hry-v-powerpointe-so-sablonami-je-to-hracka/ Integrace v rámci RVP: Biologie - ochrana přírody a životního prostředí Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě, zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka, skupinová práce studentů - vyučovací hodina Metody výuky: - opakování s využitím prezentace v Powerpointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí; procvičovací a opakovací Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace
RISKUJ: ČESKÁ REPUBLIKA – přírodní podmínky Žák i učitel využívají interaktivní prezentaci. Výuková prezentace opakuje starší učivo formou soutěže 2–3 družstev. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony Učivo: Česká republika – charakteristika přírodních podmínek, regiony Téma hodiny: Zeměpisná soutěž RISKUJ ČESKÁ REPUBLIKA – přírodní podmínky – opakování probraného učiva Konkrétní cíle hodiny: Žák: - žák si zopakuje základní vědomosti o povrchu, podnebí, vodstvu, ochraně přírody a využije i znalosti o Středočeském kraji a Praze Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: porovnává a přiměřeně hodnotí přírodní podmínky České republiky Třída, resp. věková skupina žáků: 8., 9. ročník základní školy a odpovídající ročníky osmiletých gymnázií, žáci 14-15 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - dataprojektor, tabule Doporučená literatura pro žáky: žádná Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky Použité zdroje informací: Vlastní; dále publikace: Jak tvořit vzdělávací hry v PowerPointu? Se šablonami je to hračka. Lepšia geografia [online]. Banská Bystrica: Občianske združenie Lepšia geografia, 2016, 23. dubna 2019 [cit. 2021-5-23]. Dostupné z: https://lepsiageografia.sk/materialy/ako-tvorit-vzdelavacie-hry-v-powerpointe-so-sablonami-je-to-hracka/ Integrace v rámci RVP: Biologie - ochrana přírody a životního prostředí Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě, zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: - frontální (hromadná) výuka, skupinová práce studentů - vyučovací hodina Metody výuky: - opakování s využitím prezentace v Powerpointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí; procvičovací a opakovací Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace
Česká republika
kraje
ochrana přírody
podnebí
povrch
Praha
vodstvo
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jitka Smejkalová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Zeměpis, Geografie a Geologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.