GEOGRAFIE ISLANDU
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
Anotace
GEOGRAFIE ISLANDU - celková fyzicko-geografická i socioekonomická charakteristika Žák i učitel využívají interaktivní technologie (prezentaci, internet, online aplikace, …), společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení domácích prací. Výuková prezentace předvádí nové učivo formou výkladu, odkazů na doplňující články a videa. Učivo je upevněno formou samostatné práce žáka v interaktivních cvičeních. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony Učivo: Makroregiony světa Téma hodiny: Severní Evropa – Island Konkrétní cíle hodiny: Žák: - žák lokalizuje Island na mapě světa - žák vysvětlí přírodním podmínkám Islandu, příčinám tektonické aktivity - žák se orientuje na mapě Islandu - žák charakterizuje obyvatelstvo, zvláštnosti počtu a rozmístění v závislosti na přírodních podmínkách - žák popíše Island z hospodářského hlediska a srovnat ho s ostatními vyspělými státy Evropy Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: lokalizuje na mapě region, vymezí jeho hranici, zhodnotí jeho přírodní, kulturní, politické a hospodářské vlastnosti Třída, resp. věková skupina žáků: 3. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16-17 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - připojení na internet Doporučená literatura pro žáky: - CHROMÝ, Pavel, Roman MAREŠ a Kristýna ŠTOLCOVÁ. Makroregiony světa: Regionální učebnice pro gymnázia. 2. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2019. ISBN 978-80-87476-02-4. - DEMEK, Jaromír, Lubomír DVOŘÁK a Ivan LEPKA. Geografie 3: REGIOÁLN GEOGRAFIE SVĚTA pro střední školy. 2. Praha: SPN, 2013. ISBN 978-80-7235-526-6. Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - internetový prohlížeč, YouTube - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky - školní úložiště (One Drive, Moodle, …) pro uložení práce studentů Použité zdroje informací: • Island. Https://www.aktualne.cz/ [online]. [cit. 2021-02-07]. Dostupné z: https://www.aktualne.cz/wiki/zahranici/island/r~a80d5cd67b1411e5b286002590604f2e/ • Sopka Hekla. Sopky.eu: vše o sopkách v Evropě, Americe, Africe nebo Asii [online]. Copyright, 2020, 2020 [cit. 2021-02-16]. Dostupné z: https://sopky.eu/sopka-hekla/ • EYJAFJALLAJÖKULL ERUPTION 2010. 3D Geography [online]. 3D Geography, 2019, 2019 [cit. 2021-02-16]. Dostupné z: https://www.3dgeography.co.uk/iceland-volcano-eruption • Cestopisy a reportáže: Vše o islandských vodopádech. Hedvábná stezka: Cestovatelský portál [online]. Praha: KLUB HEDVÁBNÁ STEZKA, 2021, 2012 [cit. 2021-02-17]. Dostupné z: https://www.hedvabnastezka.cz/vse-o-islandskych-vodopadech-gullfos-dettifoss-a-ty-dalsi/ • ISLAND: Island a vše o něm [online]. Praha: MusicNote.cz, 2021 [cit. 2021-02-17]. Dostupné z: https://www.island-info.cz/ • LOEW, Martin. Martin Loew, cestovatelské promítání: Island. Martin Loew "Cestovatelské promítání": Cestovatelské promítání [online]. Praha: Martin Loew, 2021, 2021 [cit. 2021-02-17]. Dostupné z: https://www.promitani.cz/island/ Integrace v rámci RVP: Biologie - ekologie (podmínky života) Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě, zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: 1. Prezenční výuka ve škole 2. Online výuka formou online hodiny 3. Distanční výuka formou samostudia studentů - prezentace dává vyučujícímu na výběr, jaké metody uvedené v ní (odkazy na videa, články, cvičení...) využije. V případě distanční výuky a samostudia totéž umožňuje studentům. - frontální (hromadná) prezenční - frontální (hromadná) distanční - individualizovaná (každý žák pracuje svým tempem jako zadání samostudia v případě distanční výuky), - samostatná práce žáků (řešení projektů), domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - brainstorming - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu: pracovní list + interaktivní cvičení na webu
GEOGRAFIE ISLANDU - celková fyzicko-geografická i socioekonomická charakteristika Žák i učitel využívají interaktivní technologie (prezentaci, internet, online aplikace, …), společná úložiště pro výukové prezentace, uložení a hodnocení domácích prací. Výuková prezentace předvádí nové učivo formou výkladu, odkazů na doplňující články a videa. Učivo je upevněno formou samostatné práce žáka v interaktivních cvičeních. Vzdělávací oblast dle RVP G: Člověk a příroda Obor: Geografie Vzdělávací obsah: Regiony Učivo: Makroregiony světa Téma hodiny: Severní Evropa – Island Konkrétní cíle hodiny: Žák: - žák lokalizuje Island na mapě světa - žák vysvětlí přírodním podmínkám Islandu, příčinám tektonické aktivity - žák se orientuje na mapě Islandu - žák charakterizuje obyvatelstvo, zvláštnosti počtu a rozmístění v závislosti na přírodních podmínkách - žák popíše Island z hospodářského hlediska a srovnat ho s ostatními vyspělými státy Evropy Očekávaný výstup dle RVP G: Žák: lokalizuje na mapě region, vymezí jeho hranici, zhodnotí jeho přírodní, kulturní, politické a hospodářské vlastnosti Třída, resp. věková skupina žáků: 3. ročník vyššího stupně gymnázia (SŠ), žáci 16-17 let Potřebné pomůcky, materiály: - prezentace - počítač, notebook, případně mobilní zařízení - připojení na internet Doporučená literatura pro žáky: - CHROMÝ, Pavel, Roman MAREŠ a Kristýna ŠTOLCOVÁ. Makroregiony světa: Regionální učebnice pro gymnázia. 2. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 2019. ISBN 978-80-87476-02-4. - DEMEK, Jaromír, Lubomír DVOŘÁK a Ivan LEPKA. Geografie 3: REGIOÁLN GEOGRAFIE SVĚTA pro střední školy. 2. Praha: SPN, 2013. ISBN 978-80-7235-526-6. Aplikace a technologie: - počítač a dataprojektor či interaktivní tabule v případě prezenční výuky - počítač v případě distanční výuky - internetový prohlížeč, YouTube - MS Teams či jiná platforma pro online spojení s žáky v případě distanční výuky - školní úložiště (One Drive, Moodle, …) pro uložení práce studentů Použité zdroje informací: • Island. Https://www.aktualne.cz/ [online]. [cit. 2021-02-07]. Dostupné z: https://www.aktualne.cz/wiki/zahranici/island/r~a80d5cd67b1411e5b286002590604f2e/ • Sopka Hekla. Sopky.eu: vše o sopkách v Evropě, Americe, Africe nebo Asii [online]. Copyright, 2020, 2020 [cit. 2021-02-16]. Dostupné z: https://sopky.eu/sopka-hekla/ • EYJAFJALLAJÖKULL ERUPTION 2010. 3D Geography [online]. 3D Geography, 2019, 2019 [cit. 2021-02-16]. Dostupné z: https://www.3dgeography.co.uk/iceland-volcano-eruption • Cestopisy a reportáže: Vše o islandských vodopádech. Hedvábná stezka: Cestovatelský portál [online]. Praha: KLUB HEDVÁBNÁ STEZKA, 2021, 2012 [cit. 2021-02-17]. Dostupné z: https://www.hedvabnastezka.cz/vse-o-islandskych-vodopadech-gullfos-dettifoss-a-ty-dalsi/ • ISLAND: Island a vše o něm [online]. Praha: MusicNote.cz, 2021 [cit. 2021-02-17]. Dostupné z: https://www.island-info.cz/ • LOEW, Martin. Martin Loew, cestovatelské promítání: Island. Martin Loew "Cestovatelské promítání": Cestovatelské promítání [online]. Praha: Martin Loew, 2021, 2021 [cit. 2021-02-17]. Dostupné z: https://www.promitani.cz/island/ Integrace v rámci RVP: Biologie - ekologie (podmínky života) Integrace se životem žáka: Všeobecný přehled o světě, zájem o poznání nových oblastí světa, zájem o cestování. Organizace výuky: 1. Prezenční výuka ve škole 2. Online výuka formou online hodiny 3. Distanční výuka formou samostudia studentů - prezentace dává vyučujícímu na výběr, jaké metody uvedené v ní (odkazy na videa, články, cvičení...) využije. V případě distanční výuky a samostudia totéž umožňuje studentům. - frontální (hromadná) prezenční - frontální (hromadná) distanční - individualizovaná (každý žák pracuje svým tempem jako zadání samostudia v případě distanční výuky), - samostatná práce žáků (řešení projektů), domácí práce - vyučovací hodina Metody výuky: - výklad (vysvětlování) s využitím prezentace v PowerPointu - práce s textem - práce s on-line zdroji - brainstorming - didaktické hry - výuka podporovaná počítačem Typ vyučovací hodiny: - smíšený účel – hodina plní několik didaktických funkcí Součást výstupu: - struktura hodiny s časovým plánem - prezentace - znění domácího úkolu: pracovní list + interaktivní cvičení na webu
hospodářství
Island
ledovce
obyvatelstvo
podnebí
povrch
sopečná aktivita
vodstvo
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Komentář může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Hodnocení může upravit pouze jeho autor.
hodnocení
hodnocení
0x
využito ve
výuce
využito ve
výuce
0
Základní atributy materiálu
- Autor: Mgr. Jitka Smejkalová
- Poskytovatel: ICT a digitální výuka
- Datum vložení do systému: 11. 08. 2022
- Datum vzniku: 31. 05. 2022
- Umístění materiálu: -
- Stupeň vzdělání: gymnaziální vzdělávání
- Ročník: Střední škola
- Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
- Typ materiálu: webová stránka
- Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Zachovejte licenci 4.0
- Jazyk: Čeština
- Otevřený zdroj: Ne
Další atributy materiálu
- Vzdělávací obor: Zeměpis, Geografie a Geologie
- Gramotnost: přírodovědná
Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
#fairplay
Přidávat komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde
Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.
Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.