Chatbot EMA
0 ohodnoť!

Opakování prvků a skupin pro 8. ročník ZŠ

Autor
Mgr. Renata Zemková
Datum vložení
22. 3. 2018
122 0 8
0x
využito ve
výuce

Anotace

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Přidat hodnocení

Ohodnocením materiálu pomůžete zpřesnit vyhledávání dle obsahu. Děkujeme.

1

Celková kvalita materiálu *
Povinný údaj 

2

Použil/a jste tento materiál ve výuce?

3

Klady

Zápory

4

Komentář

5

Které tagy nejlépe vystihují obsah materiálu?

Vyberte štítky, které vám připadají pro tento materiál relevantní

detektivka
Chemie
opakování
prvky
skupiny

Není to úplně ono? Zadejte vlastní štítky lépe vystihující obsah

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Uživatelská
hodnocení
Systémová
hodnocení
0x
využito ve
výuce
Počet využití ve výuce
0
Počet hodnotících uživatelů
Názor uživatelů na kvalitu materiálu
0 ohodnoť!
Další statistické údaje

Vaše hodnocení pomůže ostatním při výběru toho pravého materiálu.

Přidejte hodnocení anonymně nebo pod svým profilem.

Základní atributy materiálu

  • Autor: Mgr. Renata Zemková
  • Poskytovatel: Metodický portál RVP.CZ
  • Datum vložení do systému: 22. 03. 2018
  • Datum vzniku: 01. 12. 2011
  • Umístění materiálu: -
  • Stupeň vzdělání: základní vzdělávání
  • Ročník: -
  • Dostupnost: Volně dostupné bez registrace
  • Typ materiálu: pracovní list
  • Licence: Creative Commons - Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 ČR
  • Jazyk: Čeština
  • Otevřený zdroj: Ano

Chcete se k materiálu vyjádřit?
Využijte prostor pro férovou diskusi.
 
#fairplay

Miroslav Melichar 1.12.2011

Komentář

Ajatin není lihový roztok jódu.

Miroslav Melichar 8.12.2011

Komentář

Právě po týdnu zkusím zopakovat: Lihový roztok jódu není ajatin!



Laici i odborníci nám vnucují, že máme učit praktickou chemii - ono je to ale  složitější než pouhá teorie. Zkusme kápnout ajatin na bramboru a nic - s roztokem jódu brambora zmodrá.

Věra Pavlátová 9.12.2011

Komentář

V ajatinu je benzododeciniumbromid, na bramboru kápněte jodisol.

Martin Rusek 12.12.2011

Komentář

Ano, jodisol funguje. Pěkným důkazem je i kápnutí jodisolu na papírový kapesník. S ajatinem se opravdu vloudila chybička. Pokud jde o komentář kolegy Melichara, nemyslím si, že zrovna roztok ajatinu je vhodné hlouběji rozebírat.

Miroslav Melichar 4.1.2012

Komentář

Pane kolego, už si zvykám na to, že kritika věcných chyb je vnímána jako znevažování práce těch, kteří mají zájem aktivně budovat novou a lepší školu. Nás pár, kteří případné věcné chyby vidí, by se mělo někam schovat a tam se nad sebou zamyslet.



Uvedu svou připomínku tedy jinak (byl jsem líný dlouze psát): Je opravdu v pořádku, když výukový materiál požaduje po žákovi ZŠ, aby posoudil, zda je pravda, že roztok bromu se používá jako ajatin? Nebo snad namítnete, že DUM se na tohle vůbec neptá? Já to vnímám, že ano. Je vůbec v pořádku, aby takto ve výukovém materiálu vystupovala jakákoliv obchodní značka konkrétního výrobku? Já bych prostě slovo ajatin vynechal, vůbec jsem původně nemířil k tomu podrobně rozebírat složení ajatinu.



Jinak jen poznamenám: Text DUMu zůstává přestuto rozsáhlou diskuzi nezměněn (a asi zůstane).

Martin Rusek 26.5.2012

Komentář

Pane doktore, promiňte pauzu, na tento materiál jsem se nepodíval. Jsem rád, že jsme se shodli na unepotřebností toho rozboru. Jsem přeci jen na ZŠ. Co se obchodních názvů týče, nesouhlasím s Vámi :) Všechny ty Sava, Krtky a taky Ajatin můžou posunout dojem z hodiiny tam, že je to přecejen něco o životě kolem mě - žáka. Kdo ví, který z žáků při tom pojmu zbystří a odmění naši hodinu zvýšenou pozorností? :)

Miroslav Melichar 26.5.2012

Komentář

Obchodní názvy: Na jednu stranu do chemie patří, na druhou jde o reklamu. Učitel/ka zmíní Ajatin ve třídě - autor uvede Ajatin V DUMu nebo v učebnici: To druhé už je trochu na pováženou jako reklama na jednu značku výrobku. Ale jistě patří do výuky třeba Aspirin. Jde i o to, aby těch značek nebylo moc i na učitele a na žáky. Ani já zpaměti běžně neřeknu složení Ajatinu nebo Jodisolu, i když jsem si jistý, že Ajatin není jodová tinktura. Nemělo by to jít tak daleko, že učitel dělá v zájmu atraktivity učiva chyby. A pak - zde to skoro vypadá, že bychom měli žáčky zkoušet, zda Ajatin obsahuje jód nebo bróm, tak to jistě taky končit nemá.  

Martin Rusek 27.5.2012

Komentář

To souhlasím :)